حضوری شدن دانشگاه‌ها از بهمن ماه

معاون آموزشی وزیر علوم نسبت به آموزش حضوری دانشجویان از بهمن ماه امسال تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، آموزش دانشجویان از بهمن ماه حضوری خواهد بود. دانشجویان باید برای آموزش حضوری از ترم بعد آماده شوند. خاکی‌صدیق نیز به لزوم آموزش‌های دانشگاه به صورت حضوری تاکید کرد. علاوه بر دانشجویان گفته می‌شود که دانش‌آموزان نیز باید آموزش خود را به صورت حضوری برگزار کنند. به گفته کارشناسان دانشجویان و دانش‌آموزان در آموزش‌های حضوری دستاوردهای زیادی کسب می‌کنند.

به گزارش رکنا، علی خاکی‌صدیق ضمن بیان این مطلب به آخرین تصمیمات وزارت علوم در خصوص نحوه آموزش دانشجویان برای سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: تمامی تلاش ما در وزارت علوم این است که آموزش دانشجویان برای ترم آینده به شکل حضوری برگزار شود اما برای اینکه آموزش در همه مقاطع  و رشته‌های تحصیلی به صورت "حضوری" برگزار شود. نیازمندیم که واکسیناسیون دانشگاهیان به صورت کامل انجام شده باشد تا دانشگاه‌ها از نظر امکانات خوابگاهی و غیره آماده شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: آنچه که در حال حاضر مشاهده می‌کنیم این است که امکان آموزش حضوری تمامی دانشجویان از مهر جاری در دانشگاه‌ها وجود ندارد.

معاون آموزشی وزارت علوم از تشکیل ستاد "بررسی نحوه آموزش دانشجویان از مهر ماه" خبرداد و گفت: این ستاد با هدف بررسی نحوه آموزش دانشجویان، اولویت واکسن، خوابگاه ها و سایر موضوعات مرتبط با دانشجویان و دانشگاه ها در وزارت علوم تشکیل شده تا این موضوعات را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهد. حتی در این کمیته روند واکسیناسیون دانشجویان مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

خاکی صدیق همچنین خاطر نشان کرد: به هرحال در تمامی برنامه‌ها و تصمیمات باید سلامتی و ایمنی دانشجویان، اساتید و کارکنان مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه با قطعیت نمی‌توانیم عنوان کنیم که چند درصد دانشجویان در ترم آینده آموزش حضوری خواهند داشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه شرایط ویروس کرونا از نظر شیوع قابل پیش‌بینی نیست به همین جهت نمی‌توان در این زمینه با قطعیت صحبت کرد و باید تا شهریور ماه صبر کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: بر اساس قول‌های داده شده  حدود ۵۰۰ هزار نفر از دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی(کارشناسی ارشد ودکتری) تا مهرماه واکسینه شوند. بنابراین نحوه آموزش این گروه از دانشجویان نیز به میزان پوشش واکسیناسیون آنها بستگی دارد.

خاکی صدیق افزود: دانشجویان جدید ورودی مهر امسال آموزش الکترونیکی خواهند داشت؛ اما با توجه به اینکه قول داده شده تا پایان آذر تمامی دانشجویان واکسینه شوند بنابراین از ترم دوم تحصیلی آموزش تمامی دانشجویان "حضوری" خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت علوم در پایان اظهار کرد: واکسیناسیون کارکنان دانشگاه‌ها نیز از مرداد ماه آغاز می‌شود و با توجه به این که تعداد این افراد حدود ۲۰۰ هزار نفر است به نظر می‌رسد بتوانیم این برنامه را عملی کنیم.

۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 17993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha