مهم ترین وقایع ارزهای دیجیتالی در هفته ای که گذشت

کنفرانس ارزهای دیجیتالی با حضور ایلان ماسک و جک دورسی مهم ترین رخداد هفته اخیر بازار رمزارزها بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، در هفته ای که گذشت ارزهای دیجیتالی باز هم با فشار فروش و جریان وردوی کم رمق سرمایه های مواجه شدند. با این حال پس از چند هفته ریزش متوالی، سرانجام تغییرات قیمتی هفتگی بسیاری از رمزارزها سبز شد.  در ادامه وقایع مهم هفتگی ارزهای دیجیتالی آورده شده است:

* کمیسیون اروپا با اکثریت آرا اعلام کرد به زودی تدابیری را اتخاذ خواهد کرد تا شرکت های ارایه دهنده خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتالی ملزم به افشای اطلاعات کاربران در صورت درخواست نهادهای نظارتی شوند. این اقدام با هدف مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم و در راستای اجرای توصیه های کارگروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF صورت خواهد گرفت.  

* افزایش قیمت رمزارزها پس از ریزش های سنگین و متوالی هفته های اخیر، برخی از کارشناسان را نسبت به احیای قیمت ها امیدوار کرده است. مایک مک گلوم- تحلیلگر بازار کالا- در بلومبرگ با بیان اینکه تثبیت بیتکوین در سطح بالای میانگین متحرک ۲۰۰ روزه باعث ورود موج جدید تقاضا به بازار خواهد شد، رسیدن قیمت بیتکوین به کانال ۶۰ هزار دلاری (سناریو صعودی) را محتمل تر از ریزش بیشتر و رسیدن قیمت به کانال ۲۰ هزار دلاری دانست.  

* کنفرانس ارزهای دیجیتالی با حضور جمعی از فعالان مشهور بازار یکی از اصلی ترین وقایع این هفته بود. ایلان ماسک- مدیرعامل گروه تسلا- و جک دورسی- مدیر عامل توییتر- از جمله شرکت کنندگان در این جلسه بودند. جک دورسی، بیتکوین را بخشی مهم از آینده شرکت توییتر دانست و افزود ارزهای دیجیتالی مفاهیم و ظرفیت های بسیار خوبی را به نظام مالی معرفی کرده اند.  

* در نتیجه سختگیری های چین روی فعالیت استخراج کنندگان ارزهای دیجیتالی، بیشتر فعالان چینی در حال مهاجرت به خارج از این کشور هستند و آمریکا و قزاقستان به مقصد نخست مهاجرت آن ها تبدیل شده است. آمریکا در نتیجه جذب این افراد اکنون دومین قطب بزرگ استخراج رمزارزها در جهان محسوب می شود.   

۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 17989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha