کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا از روز چهارشنبه هفته جاری

کارشناس هواشناسی گفت: از روز چهارشنبه تا آخر هفته با نفوذ جریانات خنک شمالی مناطق شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور ۸ تا ۱۲ درجه کاهش دما خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امشب در استان‌های گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، گفت: در برخی مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب، جنوب غرب، کرمان، هرمزگان، نیمه جنوبی فارس، شرق بوشهر و شمال ارتفاعات زاگرس مرکزی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: روز دوشنبه در گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، نیمه شرقی آذربایجان شرقی و هرمزگان و روز سه‌شنبه هم در اردبیل برخی نقاط آذربایجان شرقی و ارتفاعات زاگرس مرکزی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

ضیائیان یادآور شد: با ورود سامانه بارشی از روز چهارشنبه به شمال و شمال غرب کشور برای روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در شمال غرب، شمال، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز، رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و افزایش شدت بارش روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل شمال کشور خواهد بود که سبب سیل و آبگرفتگی معابر خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز پنجشنبه استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

او بیان کرد: از روز چهارشنبه تا آخر هفته با نفوذ جریانات خنک شمالی، مناطق شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور ۸ تا ۱۲ درجه کاهش دما خواهند داشت و در سایر مناطق کشور هم ۴ تا ۶ درجه گرمای هوا کاسته خواهد شد.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: از امشب تا اواخر هفته در شمال شرق، جنوب شرق و بخشی از مرکز کشور وزش باد شدید پدیده غالب است که در پاره‌ای از مناطق ویژه شهرهای خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان زمینه‌ساز خیز شگردهای توفان گرد و خاک همراه با کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

او افزود: امشب و فردا و همچنین از اواخر وقت روز سه‌شنبه تا پایان هفته دریای خزر و در ۵ روز آینده نیز مناطق شرقی دریای عمان مواج و متلاطم است.

ضیائیان توضیح داد: آسمان تهران فردا صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و بیشترین دمای تهران ۳۸ و کمترین آن ۲۷درجه خواهد بود.

۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۵
کد خبر: 17967
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha