جزئیات بیشتر از حکم هلیا دختر قمه کش از زبان دادستان اصفهان/نظر جالب دادستان از علت وقوع حادثه!

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: درپرونده هایی مانند پرونده هلیا نباید تنها به یک برخورد قضایی بسنده شود چون باعث می شود نوجوانان از جامعه طرد شوند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی اصفهانی دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: کمتر کسی ماجرای دختر نوجوانی که با سلاح سرد در فضای مجازی خبر ساز شده بود را نشنیده است.

او افزود: هلیا و دوستش که با یکدیگر دعوا می کردند به همراه خانواده هایشان  فراخوانده شدند و  شخصا با آن ها صحبت کردم و باتوجه به سن  آن‌ها که در دوران نوجوانی هستند تشخیص و حکم صادر شد تا  به مدت دو ماه، هر هفته سه جلسه برای آن‌ها کلاس مشاوره برگزار شود و بعد از آن نتیجه کلاس‌های مشاوره به من اعلام شود.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان عنوان کرد: کسانی که مرتکب جرائم خشن با سلاح‌های سرد می‌شوند، حتماً دستگاه‌های قضایی با آن‌ها برخورد قاطع می‌کند، بحثی که در رابطه با ماجرای این دختر نوجوان پیش آمد اگر در کلیپ دقت کنید، اصلاً قصد استفاده از آن سلاح سرد را نداشته است.

او مطرح کرد: من مقصر اصلی را این افراد نمی‌دانم، مقصر اصلی خانواده، مدرسه و نهادهای عمومی هستند، همچنین کوتاهی‌ هایی توسط ما مسئولان انجام شده است که امروز در جامعه با این جرائم مواجه می شویم، باید با دید رأفت اسلامی به این موارد نگاه کنیم و تا جایی که در توان ما باشد، تلاش کنیم این افراد را به جامعه بازگردانیم، نباید تنها یک برخورد قضایی شود تا خدایی نکرده این برخورد باعث شود این نوجوانان کلا از جامعه طرد شوند.

۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷
کد خبر: 17965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha