بهای فلز زرد در مدار کاهشی قرار گرفت

آمارها نشان می‌دهد بهای فلز زرد در مدار کاهشی قرارگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، گزارش‌ها نشان می‌دهد هم‌زمان با آغاز موج جدید کرونا و افزایش شمار قربانیان در سراسر جهان و در حالی که سرمایه‌گذاران تمایل بیشتری به خرید طلا از خود نشان می‌دهند، بهای فلز زرد در مدار کاهشی قرار گرفته است.

به گزارش رویترز، در آخرین معاملات منتهی به روز جمعه (۴ مهرماه) هر اونس طلا با ۳۵ صدم درصد کاهش به یک هزار ۸۶۱ دلار و ۵۸ سنت تنزل کرد.

بر اساس این گزارش، ایجاد ابهام در سرنوشت بسته محرک مالی که قرار است به زودی از سوی دولت آمریکا اعلام شود، سبب کاهش بهای طلا شده است.

بهای فلز زرد در هفته گذشته فراز و نشیب‌های فراوانی را از سر گذراند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی با کاهش ۴.۴ درصدی روبرو شده که این میزان از کاهش در مدت‌زمان ۶ هفته گذشته بی‌سابقه بوده است.

همچنین یکی دیگر از دلایل کاهش ارزش طلا در هفته گذشته افزایش بهای ارزش دلار بود از اردیبهشت سال جاری به بیشترین رقم خود صعود کرده است.

در هفته گذشته همچنین شاهد نزولی شدن اکثر شاخص‌های بورس دربازارهای آسیایی و وال استریت بودیم. همچنین ارزش یورو و قیمت فلز مس نیز روند نزولی را در پی گرفته است که مهم‌ترین دلیل آن افزایش سرمایه‌گذاری در بازار دلار است.

۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
کد خبر: 1788
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha