انگلیس طلاهای ونزوئلا را بالا کشید/اختلاف به دادگاه عالی انگلیس رفت

انگلستان از سال ۲۰۱۹ ،خوآن گوآیدو را رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌داند و از تحویل طلاهای این کشور به دولت مادورو خودداری می‌کند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از اسپوتنیک دولت انگلیس باز هم اعلام کرد، به حمایت از خوآن گوآیدو رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا ادامه خواهد داد و از تحویل ۱.۲ دلار طلای ونزوئلا که در بانک مرکزی این کشور قرار دارد خودداری خواهد کرد.

دولت انگلیس طی بیانیه‌ای اعلام کرده که لندن به طور کاملا واضح از فوریه سال ۲۰۱۹ خوآن گوایدو را به عنوان رئیس دولت در ونزوئلا می‌داند. 

البته روز دوشنبه یک جلسه دادرسی در دادگاه عالی انگلیس برای رسیدگی به این پرونده تشکیل شد و قرار است تکلیف تحویل طلاهای ونزوئلا توسط بانک مرکزی انگلیس در این دادگاه مشخص شود. 

پس از شکست کودتای سال ۲۰۱۹ در ونزوئلا آمریکا برخی کشورهای آمریکای لاتین و متحدان اروپایی این کشور از جمله انگلیس ده‌ها میلیارد دلار از دارایی‌های ونزوئلا را مسدود کردند.

از جمله این دارایی‌ها ۱.۲ دلار ذخایر طلای ونزوئلا بود که در بانک مرکزی انگلیس نگهداری می‌شد از آن زمان کاراکاس تلاش می‌کند تا به این طلاها دسترسی پیدا کنند. 

این حجم طلا معادل ۱۵ درصد کل دارایی‌های خارجی ونزوئلا بوده و قرار است دادگاه روشن کند که آیا این طلاها به دولت منتخب مردم ونزوئلا به ریاست نیگولاس مادورو تحویل داده شود و یا دولت خود خوانده گوآیدو مالک آنها خواهد بود.

دولت انگلیس در بیانیه خود دولت نیکولاس مادورو را غیرقانونی خوانده و گفته که با هرگونه انتقال طلا به کاراکاس در دولت مادورو مخالفت خواهد کرد.

وکیل ونزوئلا در این باره گفته اقدامات سیاسی انگلیس اعتبار شهر لندن و بانک مرکزی این کشور را زیر سؤال خواهد برد. 

۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
کد خبر: 17838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha