سردی بازار مسکن؛ ۱۲ منطقه پایتخت زیر ۲۰۰ معامله!

میزان معاملات ثبت شده در بازار مسکن در خرداد ماه هنوز به میزان معاملات اسفند ماه سال ۹۹ نرسیده و به نظر می رسد هنوز خریداران مسکن برای خرید از این بازار مردد هستند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادنیوز ،بهار امسال فصلی کم مشتری در بازار مسکن بود . خرداد ماه  با ۵۱۰۲ معامله مسکن هنوز میزان معاملات مسکن به میزان خرید و فروش مسکن در اسفند ماه سال ۹۹ با ۵ هزار ۲۷۳ معامله نرسیده بود . در خرداد ماه ۱۲ منطقه تهران زیر ۲۰۰ معامله مسکن داشتند که ۵ منطقه زیر ۱۰۰ معامله مسکن داشتند .

مناطق ۳ ( ۱۷۲) ، ۶ ( ۱۶۸) ، ۹(۹۶)،۱۲ (۱۴۵)،۱۳(۱۶۶)،۱۶(۱۱۵)،۱۷(۱۳۶)،۱۸(۱۳۲)،۱۹(۴۴)،۲۰(۸۵)،۲۱(۹۸) و ۲۲(۷۰)زیر ۲۰۰ معامله مسکن ثبت شده داشته اند .

برخی از کارشناسان مسکن معتقدند به دلیل عدم حضور خریداران در بازار مسکن انتظار افزایش جهشی در قیمت ها دور از انتظار است . بررسی میدانی بازار مسکن در تیر ماه امسال نیز نشان می دهد با وجود توقف کاهش قیمت در بازار مسکن و افزایش اندک قیمت ها در خرداد در اولین ماه فصل تابستان فروشندگان واقعی مسکن قیمت های خود را کاهش داده وحتی فایل های حراج هم که بیش از متری ۵ میلیون تومان زیر قیمت منطقه هم در میان فایل های فروش پیدا می شود .

مسکن معاملات

در خرداد ماه امسال بیشترین فروش مانند همه ماه های گذشته اختصاص به منطقه ۵ تهران داشت  ، این منطقه با ۷۰۸ معامله در جایگاه نخست قرار داشت . در اردیبهشت ماه میزان معاملات در این منطقه ۶۰۱ معامله ثبت شده بود . این رقم در فروردین ماه ۲۹۶ معامله و در اسفند ماه ۹۹ ،۷۷۴ معامله بوده است .

مسکن معاملات

 همچنین منطقه ۱۰ با ۴۹۸ معامله به ثبت رسیده در رتبه دوم و منطقه ۴ با ۴۱۳ معامله در رتبه سوم قرار گرفته است .

در فصل بهار منطقه ۱۹ با ۴۴ معامله ثبت شده کم مشتری ترین منطقه بوده است . منطقه ۲۰ با ۸۵معامله و منطقه ۲۲ با ۷۰ معامله ثبت شده در رتبه های بعدی قرار گرفته اند .

براساس آمارهای بانک مرکزی   تعداد معاملات انجام شده در خرداد ماه معادل ۵.۱ هزار فقره بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۲.۷ درصد کاهش و در مقایسه با ماه قبل ۲۹.۶ افزایش را نشان می‌دهد.

مسکن معاملات

۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 17834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha