دور ریز ۲.۵میلیارد تن مواد غذایی در جهان

یافته‌های یک گزارش جدید نشان می‌دهد بیش از دو میلیارد تن مواد غذایی در جهان بدون این که مصرف شوند، دور ریخته می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، یافته های تحقیقات صندوق حیات وحش جهان (WWF) و شرکت بریتانیایی تسکو نشان می دهد حدود ۲.۵ میلیارد تن مواد غذایی معادل حدود ۴۰ درصد تولید، در مزارع از بین می رود یا توسط فروشندگان و مصرف کنندگان جهان دور ریخته می شود. این رقم بسیار بالاتر از برآورد قبلی از دور ریز ۱.۲ میلیارد تن مواد غذایی است.محققان سالها تلاش کرده اند اطلاعات مربوط به گستردگی واقعی اتلاف مواد غذایی را جمع کنند که گفته می شود عامل ۱۰ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهانی است. آخرین تحلیل جامعی که از میزان اتلاف و دور ریز موادغذایی از مزارع تا سطح مصرف انجام گرفت، از سوی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در سال ۲۰۱۱ بود و میزان اتلاف مواد غذایی را ۱.۲ میلیارد تن معادل حدود ۳۳ درصد تخمین زده بود.

پیت پیرسون، مدیر جهانی امور اتلاف و ضایعات غذایی صندوق حیات وحش جهان در بیانیه ای اعلام کرد: این مشکل احتمالا بسیار بزرگتر از تصوراتی است که داشته ایم. ما سالهاست می دانیم هدر رفت مواد غذایی مشکل عظیمی است که می تواند کوچکتر شود و به نوبه خود تاثیر سیستمهای غذایی بر طبیعت و اقلیم را کاهش دهد.

برنامه محیط زیست سازمان ملل اوایل امسال برآورد کرده بود که ۹۳۱ میلیون تن مواد غذایی در سطح فروش و مصرف هدر می رود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در حالی که پیشتر تصور می رفت هدر رفت مواد غذایی در مزارع مشکل اصلی مناطق فقیرتر است اما این گزارش نشان داد که کشورهای درآمد بالا و متوسط اروپا، آمریکای شمالی و کشورهای صنعتی آسیا در ۵۸ درصد از هدر رفت مواد غذایی در سطح مزارع نقش دارند.

۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
کد خبر: 17807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha