قیمت مرغ به ۴۰ هزار تومان رسید!

نائب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مردم گله مندند که چرا باید مرغ دولتی با قیمت ۲۴۹۰۰ تومان به آنها نرسد و مجبور باشند علیرغم توزیع نهاده‌ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی مرغ را به صورت آزاد با قیمت حدود ۴۰ هزار تومان بخرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خانه ملت؛ علیرضا عباسی در جلسه بررسی روند نوسانات توزیع و قیمت مرغ در بازار استان البرز که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظارتی برگزار شد، اظهار کرد: آبان ماه سال گذشته در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی هشدار دادیم که ما شب عید، مشکل مرغ را خواهیم داشت؛ با وجود گزارش‌های دستگاه‌های اجرائی متاسفانه، تدبیری صورت نگرفت و این امر محقق شد و صف‌های مرغ در استان‌ها بوجود آمد.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی گفت: گلایه مردم از تبعیض‌هاست و گله مندند که چرا باید مرغ دولتی با قیمت ۲۴۹۰۰ تومان به آنها نرسد و مجبور باشند علیرغم توزیع نهاده‌ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی مرغ را به صورت آزاد با قیمت حدود  ۴۰ هزار تومان بخرند.

رییس مجمع نمایندگان استان البرز با اشاره به این نکته که در بحث قیمت مرغ چقدر با آقایان سروکله زدیم  که قیمت را به نحوی تعیین کنید که سود متناسبی هم برای مرغدار لحاظ شود؛ تصریح کرد: اگر قیمت واقعی می‌شد و نظارت بر آنهم صورت می‌گرفت؛ هم تولید کننده و هم مصرف کننده منتفع می‌شدند ولی متاسفانه می بینیم که هیچگونه تنظیم بازاری صورت نمی‌گیرد و قیمت گذاری واقعی نمی‌شود.

این نماینده مجلس افزود: این دولت نشان داده است در مدیریت ارز ۴۲۰۰ تومانی هیچ توانی ندارد.

عباسی نیاز استان به مرغ را متغیر از ۱۰۰ تا ۳۰۰ تن دانست و تاکید کرد: آمار کلی برای نیاز استان وجود ندارد و لازم است که در این مسئله تدابیر لازم اتخاذ شود.

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد خاطرنشان کرد: در بحث تولید مرغ در استان عقب هستیم و نمی‌توان نگاه استان به استان‌های دیگر باشد. اگر استان‌های دیگر که بخشی از مازاد تولید خود را در اختیار استان ما قرار می‌دهند با مشکل مواجه شوند، عرضه مرغ در بازار استان به مشکل برمی‌خورد. ضمانت اجرایی در تامین مرغ از استان‌های دیگر وجود ندارد و لازم است توجه مسئولان استانی معطوف به این مشکل باشد که در تامین نیاز استان تا حد ممکن خودکفا باشیم.

۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۸
کد خبر: 17779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha