سقوط بیت‌ کوین به پایین‌ ترین سطح یک ماهه / افت رمزارز مشهور تا کجا ادامه دارد؟

بیت‌کوین که اخیرا به دلیل عوامل مختلف به ویژه محدودیت‌ مبادلات رمزارزها در چین با چالش‌های بسیاری مواجه شده، درحال‌حاضر شاهد سقوط آن به زیر کانال ۳۰هزار دلار هستیم و برخی از تحلیل‌گران نیز بر این باورند که افت این ارز دیجیتال مشهور تا کانال ۲۰هزار دلاری هم امکان‌پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصاد آنلاین ؛  به گفته یکی از تحلیل‌گران، درحال‌حاضر افت قابل توجهی در وال استریت مشاهده می‌شود و شیوع ویروس کرونا وحشت گسترده‌ای به دنبال داشته که منجر به فروش دارایی‌های با عملکرد بالا شده و بیت‌کوین نیز از این ماجرا مستثنا نبوده است.

در نخستین ساعات معاملات روز سه‌شنبه، بیت‌کوین به زیر کانال ۳۰هزار دلاری سقوط کرد و پایین‌تر از محدوده معاملاتی چهار هفته گذشته قرار گرفت و همچنین به طور بالقوه شرایط را برای افت بیشتر بزرگترین رمزارز جهان فراهم کرد.

در زمان نوشتن این گزارش، قیمت بیت‌کوین بیش از ۵درصد کاهش یافته و به ۲۹هزار و ۸۴۰دلار رسیده است.

این رمزارز از اواسط ماه می، در محدوده قیمتی ۳۰هزار تا ۴۰هزار دلار گیر کرده و در تاریخ ۲۲ژوئن برای مدت کوتاهی، زیر کانال ۳۰هزار دلاری قرار گرفت. بیت‌کوین یک روز پس از اینکه چین به موسسات مالی بزرگ کشور خود دستور داد که تسهیل معاملات رمزارزها را متوقف کنند، به قیمت ۲۹هزار و ۷۰۰دلار معامله شد.

پاتریک هوسر، رئیس مبادلات در Crypto Finance AG، روز دوشنبه در مصاحبه خود اذعان داشت: "من انتظار دارم که شاهد یک افت شدیدتر به سمت کانال ۲۲هزار دلاری را در پیش داشته باشیم."

ادوارد مویا، تحلیل‌گر ارشد بازار اظهار کرد که این آسیب‌پذیری بیت‌کوین می‌تواند تا کانال ۲۰هزار دلاری نیز ادامه داشته باشد که باید خریداران نهادی را که برای مدت زیادی صبر کرده‌اند، جذب کند.

مویا در ادامه خاطرنشان کرد: "اگر فروش بازار سهام تشدید شود، بیت‌کوین و اتریوم به راحتی روند نزولی خود را گسترش خواهند داد."

کیتی استاکتون، بنیان‌گذار و مدیر Fairlead Strategies اظهار کرد که مرحله تثبیتی که بیت‌کوین درحال‌حاضر تجربه می‌کند، "خنثی" است. اما از نظر وی، احتمال روند نزولی بیشتر از روند صعودی است.

چارلز موریس، بنیان‌گذار مدیریت دارایی ByteTree گفت که در ماه آوریل، شبکه بیت‌کوین بسیار پر جنب و جوش بود و به همین دلیل دستیابی به خط حمایتی بالای ۵۰هزار دلار کار دشواری نبود. با این حال، سطح فعالیت شبکه در هفته‌های اخیر سقوط کرده است.

۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 17765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha