۶ استراتژی بازاریابی اینستاگرام برای مشاغل کوچک

در این گزارش قصد داریم ۶ استراتژی بازاریابی در اینستاگرام برای کسب و کارهای کوچک را معرفی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اینترپرنر، در این گزارش می‌خواهیم به شش نکته مفید که برای رشد مخاطبان و فروش در اینستاگرام به تجارت کوچک شما کمک می‌کند، بپردازیم.

اینستاگرام مدتی است که یکی از بازیگران اصلی دنیای رسانه‌های اجتماعی است. این پلتفرم با بیش از ۶۵ میلیون کاربر فعال ماهانه، ۱۰ میلیارد عکس و یکی از نمادین‌ترین لوگوهای موجود، آن را به یک بستر بازاریابی ضروری برای مشاغل کوچک تبدیل کرده است، البته اگر صاحبان آن‌ها بدانند چگونه از آن استفاده کنند.

با ادامه رشد پلتفرم اشتراک گذاری عکس اینستاگرام، تأثیر آن بر عادت‌های خرید کاربران نیز افزایش یافته است. با در نظر داشتن این نکته، می‌توانید از اینستاگرام نه تنها به عنوان مکانی برای به اشتراک گذاری عکس‌ها، بلکه برای به دست آوردن مشتری‌های جدید نیز استفاده کنید.

برای کمک به شما در موفقیت در اینستاگرام به عنوان یک مالک کسب و کار کوچک، بهترین روش‌ها و توصیه‌ها را جمع آوری کرده ایم. در اینجا شش روش امتحان شده و مفید برای استفاده از این شبکه اجتماعی به عنوان ابزاری برای بازاریابی، آورده شده است.

۶ استراتژی بازاریابی اینستاگرام برای مشاغل کوچک 5

از استیکرهای جذاب استفاده کنید

استفاده از شکلک‌های بزرگ یک روش موثر برای جذب طرفدار است. بعضی‌ها می‌گویند یک عکس، هزار کلمه است. سعی کنید برای خلاقیت بیشتر از هشتگ‌ها و ایموجی‌ها با هم استفاده کنید.

شکلک‌ها به ویژه در اینستاگرام بسیار موثر هستند، زیرا می‌توان از آن‌ها برای ایجاد شخصیت در پیام‌ها استفاده کرد. برای موارد مختلف می‌توانید از یک شکلک یکسان استفاده کنید، یا هر بار که مطلب جدیدی ارسال می‌کنید رنگ و سبک پیام را تغییر دهید.

اصل باشید (اصالت داشته باشید)

وقتی مردم کپشن‌های شما را در اینستاگرام مشاهده می‌کنند، نباید جای دیگری آن را دیده باشند. شاید هزاران پست مشابه پست‌های شما وجود داشته باشد، به این معنی که شما باید از بقیه متمایز شوید.

۶ استراتژی بازاریابی اینستاگرام برای مشاغل کوچک 4

اطمینان حاصل کنید که زاویه یا دیدگاه منحصر به فردی دارید تا فالوورهای شما آن را بپسندند و از آن قدردانی کنند. شما نباید به عنوان شخصی دیده شوید که محتوایی را بدون ارزش افزوده به اشتراک می‌گذارد. با فالوورهای نامحدود اینستاگرام، افراد به راحتی می‌توانند کاربر خاصی را که دوست دارند پیدا کنند. اما اگر می‌خواهید به پست شما توجه شود، همرنگ جماعت نباشید و چیزی به یاد ماندنی برای آن‌ها ایجاد کنید.

از هشتگ‌ها هوشمندانه استفاده کنید

وقتی می‌خواهید از هشتگ در اینستاگرام استفاده کنید، قبل از انجام این کار حتماً ببینید که عملکرد و سوابق آن‌ها چطور است. بهتر است هشتگ خاص خود را جستجو کنید و ببینید می‌توانید آن‌ها را در پست‌های خود بگنجانید یا خیر.

اگرچه هیچ تضمینی وجود ندارد که هشتگ شما مورد توجه قرار بگیرد، اما تعدادی از فاکتورها در عملکرد خوب آن نقش دارند. هشتگ‌های خاصی وجود دارد که مردم همیشه از آن‌ها استفاده می‌کنند، در حالی که بعضی اوقات استفاده از هشتگ‌های دیگر عملکرد بهتری دارند.

طول هشتگ با بهترین عملکرد حدود هشت تا ده کاراکتر است و شما باید اطمینان حاصل کنید که هشتگ‌های شما به راحتی خوانده شوند. شما همچنین باید از ترکیبی از هشتگ‌ها استفاده کنید و فقط روی یکی دو مورد تمرکز نکنید.

۶ استراتژی بازاریابی اینستاگرام برای مشاغل کوچک 2

از اینستاگرام فراتر بروید

اگر می‌خواهید فالورهای اینستاگرام بیشتری به دست بیاورید، مطمئن باشید که از فرصت‌های دیگری که در اختیار شما قرار دارد، بهره می‌برید. به عنوان مثال، می‌توانید حساب خود را از طریق تبلیغات فیس بوک یا توئیتر تبلیغ کنید. این سایت‌ها به کاربران شان امکان می‌دهند صفحات یا محصولات خود را تبلیغ کنند، بنابراین اگر با اهداف شما برای رشد همخوانی دارد، از این ویژگی استفاده کنید.

همیشه فعال باشید

ارسال پست به طور منظم همیشه خوب است، اما مطمئن شوید که آنچه ارسال می‌کنید جذاب است. این فرصت خوبی برای نمایش شخصیت برند شما و ارتباط شخصی با طرفداران است، بنابراین با ارسال مطالب بد این فرصت را هدر ندهید! بسیاری از نشان‌های تجاری از استوری‌های اینستاگرام به عنوان روش دیگری برای تازه نگه داشتن مطالب خود استفاده می‌کنند. آن‌ها این کار را با ایجاد کلیپ‌های کوتاه انجام می‌دهند، چون دیدن آن‌ها برای بینندگان آسان است. این مورد یکی از مواردی است که باید از آن در اینستاگرام استفاده کرد.

فید جذاب اینستاگرام

اگر یک خوراک اینستاگرامی که به خوبی طراحی شده دارید، منطقی است که پروفایل‌ها نیز با هم مطابقت داشته باشند. این‌ها اولین تصاویری است که فالوورهای جدید مشاهده می‌کنند، بنابراین مطمئن شوید که آن‌ها به اندازه کافی جالب و جذاب باشند تا افراد مایل به ادامه جستجو در پست‌های شما باشند.

۶ استراتژی بازاریابی اینستاگرام برای مشاغل کوچک 3

در حالی که بسیاری از افراد این موضوع را می‌دانند، هنوز برخی از مشاغل وجود دارد که نمی‌دانند که اینستاگرام اکنون یک پلتفرم محتوایی مبتنی بر الگوریتم است. این بدان معناست که از ترتیب زمانی پست‌ها پیروی نمی‌کند. این یک تغییر بزرگ برای کسانی است که در درجه اول از آن به عنوان ابزاری برای امور محتوایی استفاده می‌کردند و ناگهان متوجه شدند که بازدید آن‌ها صفر است، چون کاربران با پست‌هایشان مستقیماً درگیر نمی‌شوند یا آن‌ها را به طور فعال دوست ندارند.

با یافتن زمان مناسب و تنظیم زمان ارسال کار خود را راحت کنید. در حالی که هیچ فرمول جادویی برای این وجود ندارد، می‌توانید آن را بر اساس موارد زیر قرار دهید:

چه نوع محتوایی را ارسال می‌کنید؟ معمولاً محتوای سبک‌تر و قابل هضم بهتر در اوایل روز قرار دارد، در حالی که تصاویر جسورانه‌تر یا سنگین‌تر گرافیکی برای اواخر روز بهتر هستند.

  • چه مدت زمان برای حساب خود اختصاص می‌دهید؟ اگر روزانه کمتر از یک ساعت برای آن وقت صرف می‌کنید، بگردید و بهترین ساعات را پیدا کنید. باید افراد بیشتری در آن ساعت‌ها آنلاین باشند
  • کجا زندگی می‌کنید؟ از موقعیت مکانی خود باید بهترین استفاده را ببرید.
۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 17749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha