پرسپولیس - ماشین سازی؛ شاگردان یحیی به دنبال پنجمین قهرمانی/ استقلال - نفت مسجد سلیمان؛ فکری به آبی پوشان رسید

در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال ایران، سه شنبه ۸ دیدار برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال روز سه شنبه با انجام ۸ دیدار و به طور همزمان از ساعت ۲۱:۱۵ پیگیری می‌شود. پرسپولیس به مصاف تیم سقوط کرده ماشین سازی می‌رود و استقلال هم در ورزشگاه آزادی پذیرای تیم نفت مسجد سلیمان است.

لیگ بیستم فوتبال به روزهای حساس خود نزدیک می‌شود و رقابت بین پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی به اوج خود رسیده است. علاوه بر این، رقابت در پایین جدول هم بین تیم‌های سایپا، ذوب آهن و نفت مسجد سلیمان برای بقا در لیگ برتر وجود دارد.

ماشین سازی - پرسپولیس/ ورزشگاه شهید حاج قاسم سلیمانی/ ساعت ۲۱:۱۵

تیم فوتبال ماشین سازی هفته گذشته با  شکست برابر تیم فولاد خوزستان سقوطش به لیگ دسته یک قطعی شد و ۳ بازی  باقی مانده این تیم به نوعی تشریفاتی محسوب می‌شود.

شاگردان اکبرپور با وجود اینکه سقوطشان به لیگ دسته یک قطعی شده است، اما برای اعاده حیثیت به مصاف سرخپوشان پایتخت می‌روند تا از اعتبار فوتبال تبریز دفاع کنند.

علاوه بر این، یونس قربانی مالک و مدیرعامل باشگاه ماشین سازی برای برد برابر پرسپولیس پاداش تعیین کرده است تا بازیکنان این تیم با روحیه بالا به مصاف حریف خود بروند.

به هر حال سپاهانی‌ها رقیب پرسپولیس نیم نگاهی هم به این بازی دارند چرا که نتیجه این بازی در سرنوشت قهرمانی تاثیرگذار است.

در آن طرف، سرخپوشان پایتخت هفته گذشته برابر شاگردان منصوریان به برتری دست یافتند و با ۵۸ امتیاز صدرنشینی خود را در جدول رده بندی تثبیت کردند.

شاگردان گل محمدی به خوبی می‌دانند که برای کسب پنجمین قهرمانی متوالی لیگ برتر فوتبال باید هر ۳ دیدار باقی مانده را پیروز شوند تا بتوانند جشن قهرمانی با هواداران خود برپا کنند.

پرسپولیسی‌ها به خوبی می‌دانند که با وجود اینکه بازی راحتی پیش رو دارند، اما  حریف تبریزی خود را نباید دستکم بگیرند چرا که لغزش در بازی با ماشین سازی باعث می‌شود که قهرمانی آن‌ها به خطر بیفتد.

سرخپوشان پایتخت در دربی جام حذفی با شکست برابر تیم استقلال رقیب دیرینه خود از گردونه این رقابت‌ها کنار رفتند و اکنون آن‌ها تمرکز خود را معطوف به بازی‌های باقی مانده لیگ برتر کردند تا برای پنجمین مرتبه قهرمانی متوالی  را به دست آورند.

یحیی گل محمدی به علت محرومیت نمی‌تواند روی نیمکت فنی پرسپولیس بنشیند و از روی سکوها نظاره گر بازی تیم خود خواهد بود.

جدال گل محمدی و علیرضا اکبرپور مربیان پرسپولیس و استقلال در این بازی جذاب و دیدنی خواهد بود.

به هر حال باید دید شاگردان اکبرپور می‌توانند دست به کار بزرگی بزنند و صدرنشین لیگ برتر فوتبال را متوقف کنند یا سرخپوشان تبریزی با پیروزی برابر ماشین سازی یک گام به قهرمانی نزدیک می‌شوند؟

بازی رفت ۲ تیم با نتیجه ۲ بریک به نفع پرسپولیس به پایان رسید.

استقلال - نفت مسجد سلیمان/ ورزشگاه آزادی/ ساعت ۲۱:۱۵

آبی پوشان پایتخت هفته گذشته با برتری برابر نارنجی پوشان سایپا و کسب ۵۰ امتیاز رتبه سوم خود را تثبیت کردند.

شاگردان مجیدی قصد دارند با پیروزی برابر تیم نفت مسجد سلیمان روند رو به رشد خود را  ادامه بدهند.

استقلالی‌ها در دربی جام حذفی در ضربات پنالتی توانستند تیم پرسپولیس رقیب دیرینه خود را شکست بدهند و به مرحله نیمه نهایی راه یابند؛ به همین علت  آن‌ها با روحیه بالا به مصاف حریف خود در لیگ برتر فوتبال می‌روند.

آبی پوشان پایتخت شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ندارند، اما با تمام قوا به مصاف حریفان خود می‌روند تا سهمیه لیگ قهرمانان آسیا خود را قطعی کنند.

بازیکنان استقلال روز گذشته اعتصاب کردند و در تمرینات تیم خود شرکت نکردند تا نشان بدهند که از وضعیت مالی و مدیریتی ناراضی هستند و برخی از آن‌ها خواستار استعفای مددی مدیرعامل باشگاه شدند. به هر حال باید دید اختلافات بازیکنان با مدیریت باشگاه به پایان می‌رسد یا نه!

در آن طرف، تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان هفته گذشته با نتیجه ۳ بر ۲ برابر تیم ته جدولی ذوب آهن شکست خورد و با ۲۸ امتیاز در جایگاه سیزدهم قرار گرفت.

محمود فکری بعد از شکست تیمش برابر ذوب آهن خواستار ورود کمیته اخلاق شد و حتی ۳ بازیکن خود را اخراج کرد  تا به شائبه تبانی قوت ببخشد.

 فکری سرمربی تیم فوتبال استقلال را برعهده داشته به همین علت شناخت خوبی از تیم سابق خود دارد و این موضوع می‌تواند برای آبی پوشان پایتخت دردسر ساز شود.  

عارف غلامی بازیکن استقلال در دربی جام حذفی دچار پارگی رباط صلیبی شد و حدود ۶ ماه از میادین به دور خواهد بود.  

بازی رفت  ۲ تیم با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.  

پدیده مشهد - سپاهان/ ورزشگاه امام رضا (ع)/ ساعت ۲۱:۱۵

تیم فوتبال پدیده مشهد هفته گذشته با شکست برابر تیم نساجی نوار بردهای متوالی‌اش قطع شد و با کسب ۳۷ امتیاز  در جایگاه هفتم قرار گرفت.  

شاگردان رحمتی قصد دارند با برتری برابر سپاهان علاوه بر جبران شکست هفته قبل نیم نگاهی هم به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا داشته باشند، اما کار سختی پیش رو دارند.  

در آن طرف، تیم فوتبال سپاهان با پیروزی پرگل برابر تیم صنعت نفت آبادان و کسب ۵۶ امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد و همچنان این تیم اصفهانی  در کورس قهرمانی با پرسپولیس باقی ماند.  

طلایی پوشان اصفهانی برای حفظ شانس قهرمانی خود در لیگ برتر فوتبال باید ۳ امتیاز بازی را به دست آورند، اما کار سختی در مشهد پیش رو دارند.  

شاگردان نویدکیا در جام حذفی برابر تیم فولاد شکست خوردند تا همانند پرسپولیس  رقیب خود از گردونه این رقابت‌ها کنار بروند و تمرکزشان معطوف به بازی‌های باقی مانده لیگ برتر فوتبال باشند.  

تیم پدیده در بازی رفت با کامبکی به یاد ماندنی و دبل احمد الجبوری و گل قاسمی نژاد توانست به پیروزی ۳ بر یک برابر تیم سپاهان دست یابد و اکنون قصد دارد در ورزشگاه خانگی خود این پیروزی را تکرار کند.  

جدال نویدکیا و رحمتی هم بازی‌های سابق در تیم ملی فوتبال در این بازی جذاب و دیدنی خواهد بود.  

عرفان معصومی به علت ابتلا به ویروس کرونا و فرامرزی به دلیل مصدومیت نمی‌توانند تیم خود را در این بازی همراهی کنند. همچنین سروش رفیعی به علت محرومیت قادر به همراهی تیم سپاهان در این بازی نیست.


 

ذوب آهن اصفهان - نساجی مازندران / ورزشگاه فولاد شهر/ ساعت ۲۱:۱۵

تیم ته جدولی ذوب آهن هفته گذشته با برتری پر حرف و حدیث  ۳ بر دو برابر تیم نفت مسجد سلیمان با ۲۶ امتیاز در جایگاه چهاردهم قرار است. ذوبی‌ها یکی از کاندیداهای سقوط به لیگ دسته لیگ هستند به همین علت محکوم به برد در ۳ بازی باقی مانده هستند تا بتوانند در لیگ برتر ماندگار شوند.  

شاگردان  مجتبی حسینی قصد دارند با کسب ۳ امتیاز بازی با نساجی مازندران از ته جدول رهایی یابند و امیدوار به ۲ بازی باقی مانده برای بقا در لیگ برتر باشند.  

در آن طرف، تیم نساجی مازندران با هدایت الهامی نتایج خوبی در لیگ برتر فوتبال گرفته و با ۲۹ امتیاز در جایگاه دوازدهم قرار دارد. این تیم شمالی قصد دارد دست پر از اصفهان برگردد، اما کار سختی در نصف جهان دارد.  

کادر فنی نساجی مازندران و پدیده هفته گذشته با هم درگیری لفظی پیدا کردند و در نهایت هر ۲ باشگاه بیانیه‌ای علیه یکدیگر صادر کردند.  

بازی رفت   ۲ تیم با نتیجه ۳ بر ۲ به نفع ذوب آهن به پایان رسید.  

گل گهر سیرجان - سایپا/ ورزشگاه امام علی(ع)/ ساعت ۲۱:۱۵ 

تیم فوتبال گل گهر سیرجان هفته گذشته با شکست برابر تیم تراکتور و کسب ۳۸ امتیاز در جایگاه ششم قرار گرفت. این تیم سیرجانی با این شکست شانسش برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا کاهش یافت.  

شاگردان قلعه نویی قصد دارند با برتری برابر نارنجی پوشان سایپا  شکست هفته قبل را جبران کنند و کار سختی ندارند.  

در آن طرف، تیم ته جدولی  سایپا هفته گذشته برابر تیم استقلال شکست خورد و با ۲۳ امتیاز در جایگاه پانزدهم قرار دارد.  

نارنجی پوشان سایپا یکی از گزینه‌های سقوط به لیگ دسته یک هستند و آن‌ها محکوم به برد در ۳ بازی باقی مانده هستند تا امیدوار به بقا در لیگ برتر باشند.  

فراز کمالوند سرمربی سایپا روز گذشته استعفا کرد، اما مدیرعامل باشگاه سایپا این استعفا را نپذیرفت.  

بازی رفت  ۲ تیم با نتیجه یک بر صفر به نفع گل گهر سیرجان به پایان رسید.  

آلومینیوم اراک - تراکتور تبریز/ ورزشگاه امام خمینی (ره)/ ساعت ۲۱:۱۵ 

تیم فوتبال آلومینیوم اراک هفته گذشته برابر تیم پرسپولیس شکست خورد و با ۳۷ امتیاز در جایگاه هشتم قرار گرفت. این تیم اراکی قصد دارد با برتری برابر تراکتور شکست هفته قبل را جبران کند، اما کار سختی برابر حریف تبریزی خود دارد.  

در آن طرف، تیم فوتبال تراکتور هفته گذشته توانست برابر گل گهر سیرجان به برتری دست یابد و با ۳۹ امتیاز در جایگاه پنجم قرار گرفت.  

شاگردان کریمی قصد دارند دست پر به تبریز برگردند تا همچنان شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را داشته باشند.  

علیرضا منصوریان سابقه هدایت تیم تراکتور دارد به همین علت او شناخت خوبی از شاگردان سابق خود دارد و همین موضوع به دغدغه سرخپوشان تبریزی تبدیل شده است.  

بازی رفت   ۲ تیم با نتیجه یک بر صفر به نفع تیم آلومینیوم اراک به پایان رسید.  

صنعت نفت آبادان - مس رفسنجان/ ورزشگاه تختی/ ساعت ۲۱:۱۵ 

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان هفته گذشته شکست سنگینی برابر طلایی پوشان اصفهانی متحمل شد و با کسب ۳۳ امتیاز در جایگاه دهم قرار گرفت. برزیل ایران قصد دارد با برتری برابر حریف کرمانی خود شکست هفته قبل را جبران کند.  

در آن طرف، تیم فوتبال مس رفسنجان هفته گذشته با تساوی برابر تیم پیکان متوقف شد و با ۳۲ امتیاز در جایگاه یازدهم قرار گرفت.  

بازی رفت  ۲ تیم با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.


 

پیکان - فولاد/ ورزشگاه شهدای شهر قدس/ ساعت ۲۱:۱۵ 

تیم فوتبال پیکان هفته گذشته برابر تیم مس رفسنجان با تساوی یک بر یک متوقف شد و با ۳۶ امتیاز در جایگاه نهم جدول رده بندی قرار گرفت.  

شاگردان تارتار قصد دارند با برتری برابر تیم فولاد جایگاه خود را در جدول رده بندی ارتقا بدهند، اما کار سختی برابر تیم فولاد پیش رو دارند.  

در آن طرف، تیم فوتبال فولاد هفته گذشته با برتری برابر تیم ماشین سازی سقوط این تیم تبریزی را به لیگ دسته یک قطعی کرد. این تیم تبریزی با کسب ۳۹ امتیاز در جایگاه چهارم قرار دارد.  

شاگردان نکونام در جام حذفی توانستند در ضربات پنالتی تیم سپاهان را شکست بدهند تا با روحیه بالا مابقی بازی‌های خود را در لیگ برتر فوتبال انجام بدهند.  

نتیجه بازی رفت  ۲ تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.  

۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
کد خبر: 17741
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha