حذف دو میلیون حساب کاربری در پلتفرم واتس اپ

پلتفرم واتس اپ بیش از دو میلیون حساب کاربری را به دلیل نقض قوانین و انتشار خبرهای جعلی مسدود کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، پلتفرم WhatsApp میلیون‌ها نفر از دو میلیارد کاربر خود را به دلیل نقض قوانین این پلتفرم حذف کرده است. این شرکت اعلام کرد حساب کاربرانی را حذف کرده که تعداد انبوهی پیام ارسال می‌کردند. بیش از دو میلیون حساب فقط در طی یک ماه به دلیل نقض قانون از واتس اپ مسدود شده است. این شرکت گفت که کاربرانی را هدف قرار داده است که "میزان بالا و غیر عادی پیام" ارسال می‌کنند.

تعداد زیادی از حساب‌های کاربری حذف شده، به هند تعلق دارند. این کشور بزرگترین بازار واتس‌ اپ به حساب می‌آید و پلتفرم بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر هندی دارد. ممنوعیت‌ها اعمال می‌شود و از برنامه‌های جدید در مورد چند بار ارسال پیام به افراد یا گروه‌های دیگر جلوگیری می‌کند. این محدودیت که در آوریل سال ۲۰۲۰ اعلام شد، برای مبارزه با هرزنامه و انتشار شایعات، عکس‌ها و حقه‌های ویروسی وجود دارد. این یک مشکل بزرگ در هند است، جایی که بسیاری از مردم برای دریافت اخبار به این برنامه اعتماد می‌کنند. پیام‌های حاوی "اخبار جعلی" به دلیل خشونت در سراسر کشور مقصر شناخته شده است.

 واتس اپ اعلام کرد هر ماه از فناوری هوش مصنوعی برای مسدود کردن حدود هشت میلیون حساب در سراسر جهان استفاده می‌کند. در همین راستا با بررسی اطلاعاتی مانند تصاویر پروفایل فرد و گروه‌ها و همچنین سیگنال‌های رفتاری حساب‌های کاربر درباره ممنوعیت آنها تصمیم‌گیری می‌شود. همچنین آن گزارش کاربران دیگر نیز به ردیابی حساب‌های کاربری نقض کننده قوانین کمک می‌کند.

۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
کد خبر: 17731
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha