تحلیل قیمت بیت کوین؛ وضعیت شاخص نوار سختی حاکی از جهش احتمالی است

برای اولین بار از زمان آغاز روند صعودی فعلی، وضعیت شاخص تراکم نوار سختی، صعودی شده است و خبر از جهش احتمالی قیمت می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از نیوزبی‌تی‌سی، یک تحلیل‌گر توئیتری با اشاره به شاخص تراکم نوار سختی، عنوان کرده است که این شاخص برای اولین بار از زمان آغاز روند صعودی، شروع به افزایش کرده است.

این شاخص با اندازه‌گیری میانگین‌های متحرک سختی بیت کوین محاسبه می‌شود. در محاسبه این شاخص، تخمین هش‌های استخراج بیت کوین هم ضروری است.

برای کمّی‌کردن اطلاعات به دست آمده، تراکم سختی بیت کوین از انحراف معیار نرمال‌سازی‌شده استفاده می‌کند. از نقطه‌نظر تاریخی، زمانی که ارقام به دست آمده بیشتر شود، احتمال جهش قیمت وجود دارد. از سوی دیگر، با کاهش این میزان، قیمت هم ممکن است با کاهش همراه شود.

نمودار زیر وضعیت این شاخص در ۱۰ سال گذشته را بررسی می‌کند. با نگاهی به این نمودار می‌توان گفت که در گذشته نوسانات قیمت با نوسانات این شاخص مرتبط بوده است.

وضعیت شاخص تراکم سختی

طبق این نمودار، زمانی که شاخص به سطوح بسیار پایینی می‌رسد، بیت کوین هم به کف سهمی نزدیک می‌شود. از طرف دیگر، با افزایش این شاخص، قیمت هم سیری صعودی به خود می‌گیرد. نباید فراموش کرد که در حال حاضر این شاخص در حال افزایش است.

صد البته باید به یاد داشت که این شاخص سختی شبکه را در نظر می‌گیرد و سختی شبکه در حال حاضر به‌دلیل محدودیت‌های چین به‌شدت کاهش یافته است و شرایطی خاص دارد.

همزمان با مهاجرت ماینرها بیت کوین به نقاط مختلف جهان از جمله آمریکا، هش ریت شبکه هم رفته‌رفته در حال افزایش است. به عبارت دیگر، می‌توان انتظار داشت که به‌زودی شاهد بازگشت هش ریت به سطوح معمول باشیم.

در حال حاضر قیمت بیت کوین در محدوده ۳۱,۵۰۰ دلار معامله می‌شود و نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۰.۵ درصد نوسان داشته است. بیت کوین در هفته گذشته ۴ درصد و در طی ماه گذشته ۱۷ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

نمودار قیمت بیت کوین

از آنجایی که هفته‌هاست شاهد نوسانات عرضی بیت کوین در بازه‌ای بین ۳۰,۰۰۰ تا ۴۰,۰۰۰ دلار هستیم، نمی‌توان با قطعیت گفت که جهت حرکت بعدی این ارز دیجیتال به چه سمتی خواهد بود.

در صورتی که تاریخ تکرار شود و قیمت بیت کوین همزمان با شاخص تراکم سختی افزایش پیدا کند، می‌توان گفت که انتظار می‌رود به‌زودی شاهد یک جهش باشیم. همان طور که پیش‌تر گفتیم شرایط فعلی خاص‌تر از هر زمان دیگری است و نمی‌توان تکیه چندانی به این شاخص داشت.

۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 17719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha