روند اصلاحی بازار طبیعی است/  ادامه روند مثبت بورس

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه روند اصلاحی بازار در این مقطع طبیعی است، مطرح کرد: روند بازار تا مدتی مثبت خواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحلیل بازار؛  دیروز شاهد روند نزولی بازار سرمایه در دقایق ابتدایی معاملات بودیم.این روند تا پایان معاملات ادامه پیدا کرد و بازار سرمایه با رنگ قرمز به کار خود پایان داد.

کارشناسان بازار سرمایه بر این باورند که در ۲ تا ۳ ماه آینده روند کلی بازار مثبت و متعادل خواهد بود و اگر در روز هایی مانند امروز با اصلاح مواجه شدیم خارج از تصور نخواهد بود.

دیروز، نماگر اصلی بورس  ۸ هزار و ۳۲۹ واحد افت کرد و به یک میلیون و ۳۰۲ هزار و ۹۱۱ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن ، در انتهای معاملات، ۲ هزار و ۲۶۱  واحد ریزش داشت و رقم ۴۰۰ هزار و ۳۲۵ واحد را نشان داد.

فولادی‌ها نیز با روند بازار همسو شدند تا این شاخص نیز امروز قرمز رنگ بماند. در نهایت با کاهش ۵ هزار و ۶۱۳ واحدی به رقم ۹۹۷ هزار و ۷۷۱ واحد رسید. امروز نماد های بیشتری از این گروه روند منفی داشتند و فقط ۳ نماد «فسرب» ، «کویر» و «میدکو» با رشد همراه بودند.

 اکثر نمادهای گروه گانی غیرفلزی سبز رنگ بودند و نماد «کگاز» با رشد نزدیک به ۵ درصدی بیشترین افزایش را در بین نماد های این گروه داشت. گروه محصولات شیمیایی شاهد تعادل در تعداد نماد های منفی و مثبت خود بود. اکثر نماد های گروه خودرو و ساخت قطعات کاهش قیمت داشتند و نماد «خپویش» با افت نزدیک به ۱۰ درصدی بیشترین ریزش را داشت. در گروه بانکها و موسسات اعتباری اکثر نماد ها روند منفی داشتند.

در معاملات روز گذشته، نماد «تیپیکو» بیشترین رشد و نماد «خپویش» بیشترین ریزش را داشتند. نماد «فولاد» امروز بیشترین تاثیر در روند نزولی  شاخص کل را داشت.

محمدمبین شفیعی ناطق، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند معاملات دیروز اظهار کرد: بازار سرمایه بعد از پشت سر گذاشتن روندی مثبت در هفته‌های گذشته امروز با تحرکات منفی شاخص کل آغاز کرد. روز گذشته، با انتشار گزارشات مالی شرکت‌های پالایشی‌ تقاضا در بازار شدت گرفت و نمادهای این گروه دلیل روند مثبت بازار بودند، اما امروز با فشار فروش در بیشتر نمادهای بازار مواجه بودیم که به نظر می‌رسد در نتیجه عرضه پالایشی‌ها از سمت سهامداران حقوقی بوده است.

وی در ادامه مطرح کرد: همچنین با وجود روند منفی بازار به دلیل بالا رفتن قیمت سیمان در بازار آزاد شاهد روند متعادل و مثبت در این گروه بودیم. گروه خودرویی هم امروز با داشتن بیشترین معاملات لیدری بازار را بر عهده گرفته‌اند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه روند اصلاحی در بازار طبیعی است، گفت: شاخص کل به تازگی به محدوده‌ای رسیده است که در اوایل فروردین ماه سال جاری در این رقم بوده است. حالا اگر چند روزی شاخص کل بورس تحرکات منفی داشته باشد جای تعجب نیست.

شفیعی ناطق درباره آینده بازار بیان داشت: برآیند کلی از بورس نشان می‌دهد در دو تا سه ماه آینده روند بازار مثبت و متعادل باشد اما اگر در روزهایی هم اصلاح خورد نباید از این موضوع تعجب کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رشد معقولی برای تمامی نمادهای بازار در چند هفته گذشته شاهد بودیم و شاخص هم به محدوده مقاومتی خود رسیده است. حالا که بازار منفی شده است دلیل خاص تکنیکالی و فاندامنتالی را برای آن نمی‌توانیم متصور باشیم.

۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
کد خبر: 17692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha