پیش به سوی قرنطینه سراسری چند روزه/ حضور ارتش برای مقابله با کرونا

در روزی که معاون فرمانده کل ارتش اعلام کرد تمام یگانهای این نیرو دستور واضحی برای مقابله با کرونا دریافت کرده اند، وزیر کشور از آغاز قرنطینه و تعطیلی سراسری و کامل در استانهای تهران و البرز برای چند روز خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، امروز اعلام شد بیش از ۸۷ هزار نفر از هموطنان از ابتدای بحران کرونا تاکنون در اثر این بیماری جان باخته اند. در این رابطه  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، آمار کرونا در شبانه روز گذشته را اعلام کرد و بر همین اساس، ۱۹۵ نفر دیگر به تعداد فوتی های کرونا افزوده شد. از دیروز تا امروز ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۱۸۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۲ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به سه میلیون و ۵۲۳ هزار و ۲۶۳ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۵ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۷ هزار و ۱۶۱ نفر رسید. تا کنون سه میلیون ۱۳۵ هزار و ۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. چهار هزار و ۳۰۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۵ میلیون و ۴۴ هزار و ۹۸۴ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۱۶۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۶۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

لازم به ذکر است سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: در هفته گذشته  استان‌های ایلام، کرمان، یزد، مازندران و هرمزگان به ترتیب دارای بالاترین میزان بروز موارد بستری مثبت در کشور بودند.

سیما سادات لاری گفت: همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، هرمزگان و البرز به ترتیب دارای بالاترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ بودند.

پیش به سوی قرنطینه سراسری چند روزه/ حضور ارتش برای مقابله با کرونا

معاون وزیر بهداشت افزود: کاهش میزان عمل به توصیه‌های بهداشتی در کشور در حال حاضر در طول ماه‌های اخیر بی‌سابقه بوده و هم اکنون به ۴۸ درصد رسیده و استان‌های گیلان، البرز، یزد، کرمان، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان دارای پایین‌ترین میزان عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور هستند.

حضور ارتش برای مقابله با کرونا هم یکی از خبرهای مهم دیگری است که نشان می دهد وضعیت در کشور اصلا خوب نیست. در این رابطه معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: بنا به خواسته ستاد ملی مبارزه با کرونا و دکتر زالی در استان تهران،‌ فرمانده کل ارتش اعلام کرد که همه ظرفیت این نیرو برای کمک به تزریق واکسیناسیون در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد.

دریادار حبیب الله سیاری روز یکشنبه در افتتاح پایگاه خودرویی واکسیناسیون کرونا در دژبان مرکز ارتش افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا بنا به درخواست ستاد ملی مبارزه با کرونا و تدابیر فرمانده معظم کل قوا همه نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران امکانات خود را در تامین نیروی انسانی، اختصاص بیمارستان‌ها، غربالگری بیماران، ‌تشکیل نقاحتگاه‌ها و دیگر امکاناتی که مورد نیاز بود در مقاطع مختلف در خدمت وزارت بهداشت و درمان  گذاشتند.

از امروز کم کم قرنطینه سراسری برای کاهش خطرات موج پنجم کرونا آغاز شده است. در این رابطه خبر رسید وزیر بهداشت خبر از تعطیلی کامل استانهای تهران و البرز داده است. امروز وزیر کشور با تاکید بر اینکه سفر «به» و «از» شهرهای قرمز ممنوع است، گفت: نیروی انتظامی علاوه بر جرائمی که در دستور العمل بوده، ضمن عذرخواهی از خانواده‌های محترم، مسافران را عودت خواهد داد.

عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: یکی از پیشنهادات نشست امروز این بود که با توجه به تعطیلی سه روز آخر هفته ما بتوانیم از ستاد دو یا سه روز دیگر را مجوز بگیریم و یک تعطیلی در تهران و کرج را داشته باشیم که این منوط به مجوز ستاد هست. با توجه به شرایط ویژه و میزان ترددی که به و از تهران و کرج هست این شاید بتواند کمک کند.

همچنین امروز از جنوبی ترین مناطق ایران خبر رسید که جزیره قشم هم قرطینه شد. فرماندار قشم گفت: محدودیت‌های تردد در اسکله‌های این شهرستان اعمال می‌شود و ورود خودروهای غیر بومی و مسافر به داخل جزیره و همچنین خروج خودروی بومی و شهروندان قشم ممنوع است.

طبق معمول اخبار راجع به واکسیناسیون عمومی هم بسیار مخاطب پذیر بود. از جمله آنکه روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جدیدترین اطلاعیه خود از متولدین سال ۱۳۴۰ و قبل از آن خواست برای تزریق واکسن کرونا در سامانه سلامت ثبت نام کنند.

همچنین امروز جزییات واردات ۱۲ میلیون دوز واکسن به کشور اعلام شد. در این رابطه معاون فنی گمرک با اشاره به واردات ۲۳ محموله واکسن کرونا به کشور گفت:‌ تاکنون بیش از ۱۲ میلیون دوز واکسن به کشور وارد شد.

مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک آخرین وضعیت میزان واکسن کرونا به کشور را تشریح کرد. وی در نامه‌ای به معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو از واردات ۲۳ محموله واکسن کرونای خارجی بالغ بر ۱۲ میلیون ۱۲۲ هزار دوز خبر داد.

پیش به سوی قرنطینه سراسری چند روزه/ حضور ارتش برای مقابله با کرونا

در این نامه آمده است:‌ از تاریخ ۹۹.۱۱.۱۵ لغایت ۱۴۰۰.۴.۲۷ ، ٢۳ (محموله واکسن کووید-١۹ به شرح ذیل از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) وارد کشور شده و پس از انجام فوری تشریفات گمرکی، تحویل نمایندگان محترم معرفی شده از سوی وزارت بهداشت گردیده است. 

در حوزه ساخت واکسن هم یک محقق در بنیاد برکت درباره از بین رفتن میلیون ها دوز واکسن و عدم توانایی تولید واکسن داخلی توضیح داد. در این رابطه دکتر اصغر عبدلی به ابهامات و شایعات مطرح شده در فضای مجازی درباره واکسن کوو ایران برکت پاسخ داد. فناور واکسن کوو ایران برکت همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعاهای مطرح شده در فضای مجازی درباره کمبود ژل و مواد اولیه واکسن برکت تاکید کرد: بحث‌هایی مبنی بر کمبود مواد اولیه واکسن برکت کاملاً شایعه‌سازی است؛ تکنولوژی ساخت این واکسن ایرانی کرونا، کاملاً بومی است و ما به هیچ کشوری از نظر فرآیند و پروسسینگ نیاز نداریم و مواد اولیه موردنیاز برای تولید ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا را داریم. مطمئن باشید اگر ما برای تولید این واکسن به کشوری دیگری وابسته بودیم نمی‌گذاشتند تولید داخلی صورت گیرد.

کرونا روی آموزش و پرورش همچنان اثر می گذارد. در یک خبر اعلام شد معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفته است: در سال تحصیلی جاری ( ۱۴۰۰-۱۳۹۹) نگرانی خانواده ها از ابتلا فرزندانشان به ویروس کرونا باعث شد ۲۱۰ هزار دانش آموز ابتدایی از تحصیل بازبمانند.

در یک خبر جالب هم یک پزشک متخصص گفت  که زدن ماسک برای چهار گروه از افراد ممنوع است.  این گروه‌ها به شرح زیر هستند: کودکان زیر دو سال که در تنفس مشکل دارند. افراد با نیازهای ویژه که به تنهایی قادر به زدن ماسک نیستند. افراد مبتلا به بیماری قلبی و بیماری مزمن تنفسی و بیماران مبتلا به آلزایمر.

۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹
کد خبر: 17672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha