شاخص کل با افت هشت هزار واحدی همراه شد/چنگ و دندان شاخص کل در مقاومت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد/ سیمانی ها سبزترین گروه بازار سهام +  نقشه بازار

شاخص کل در نیم ساعت ابتدایی با افت ۳ هزار واحدی در محدوده  ۱ میلیون و ۳۰۷ هزار واحدی قرار گرفت. در بازار امروز شاهد فشار فروش در کلیت بازار بودیم، با نزدیک شدن به برگزاری مجامع سالانه تعداد زیادی از نمادهای از جمله اکثر نمادهای پالایشی متوقف بودند، همچنین در سایر نمادهای با توجه به خواست سهامداران مبنی بر عدم شرکت در مجامع، افزایش عرضه ها شدت بیشتری گرفت.

 گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه ( ۲۷ تیر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با کاهش هشت هزار واحدی به رقم یک میلیون و ۳۰۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۲ هزار و ۲۶۰ واحد افت داشت. شاخص کل در نیم ساعت ابتدایی با افت ۳ هزار واحدی در محدوده  ۱ میلیون و ۳۰۷ هزار واحدی قرار گرفت. در بازار امروز شاهد فشار فروش در کلیت بازار بودیم، با نزدیک شدن به برگزاری مجامع سالانه تعداد زیادی از نمادهای از جمله اکثر نمادهای پالایشی متوقف بودند، همچنین در سایر نمادهای با توجه به خواست سهامداران مبنی بر عدم شرکت در مجامع، افزایش عرضه ها شدت بیشتری گرفت. در دقایق پایانی با رنج مثبت در نماد شستا و تاثیر گذاری آن بر نماگر بورس، محدوده ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد حفظ شد. باید دید معاملات فردا در غیاب اکثر بزرگان به چه صورت خواهد بود. در گروه بانکی نماد دی با خبر به تعویق افتادن مجمع آن مجددا با رنج مثبت همراه شد و تا سقف قیمتی پیش رفت، در گروه پالایش نماد شاوان صف خرید خود را علی رغم فشار فروش بازار حفظ کرد و در گروه خودرویی دو نماد خودروساز با برتری عرضه همراه بودند و در این میان بعضی قطعاتی ها مانند خمحرکه معاملات قوی و مثبتی را تجربه کردند. فلزات نیز با جوی پرعرضه روبرو بودند، میدکو در این گروه جزو نمادهای مثبت موثر بر شاخص کل بود.

گروههای کوچک نیز اکثر با برتری طرف عرضه همراه بودند، سیمانی ها که قیمت هر پاکت سیمان  به ۷۰ هزار تومان رسیده با رنج مثبت سراسری، روزی سراسر سبز را پشت سر گذاشتند. در گروه دارویی نماد برکت با رنج مثبت تا صف خرید پیشروی کرد، مداران در گروه رایانه با نوسان ده درصدی حداقل قیمت تا سقف قیمت را تجربه کرد. قاسم هم در گروه خرده فروشی از حوالی صفر تا حداکثر قیمتی دادوستد شد و با صف خرید به کار خود پایان داد. از جمله بازگشایی های امروز میتوان به بازگشایی وبانک در بازه ۳ درصد منفی و قیمت ۷۹۰ تومان اشاره کرد.

عقب نشینی  ۸ هزار و ۳۲۶ واحدی شاخص کل بورس 

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۸ هزار و ۳۲۶ واحد ریزش، به رقم یک میلیون و ۳۰۲ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۲ هزار و ۲۶۰ واحد افت  کرد و به رقم ۴۰۰ هزار و ۳۲۶ واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۷۱۲ هزار معامله به ارزش ۶۲ هزار و ۵۷۳ میلیارد ریال انجام دادند.

نماد میدکو، تاپیکو، شستا بیشترین اثر مثبت و سهام فولاد، نوری، کگل، فارس یر بیشترین اثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، برکت، ومدیر، خودرو، فملی، شتران، خساپا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی شد 

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۴۲ واحد نزول، رقم ۱۸ هزار و ۸۴۵ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۵۴۵ هزار معامله به ارزش حدودی ۹۵ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام دی، شراز، شاوان  بیشترین تاثیر مثبت و نماد آریا، زاگرس، غصینو، کگهر بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد لطیف، دی، کرمان، فتوسا، فگستر، چخزر، کزغال است.

انتهای پیام. /

۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
کد خبر: 17654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha