تولید دست رباتیکی که بازی رایانه‌ای انجام می‌دهد

محققان از تولید دست رباتیک نرمی خبر داده‌اند که سه انگشت آن به طور مستقل هدایت شده و می‌تواند بازی‌های رایانه‌ای را با استفاده از دسته‌های بازی اجرا کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از نیواطلس، این دست رباتیک که در دانشگاه مریلند تولید شده، توانسته اولین مرحله از بازی مشهور سوپرماریو را در عرض تنها ۹۰ ثانیه به اتمام برساند.

تولید دست‌های رباتیک مکانیکی از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار بوده و دقت آنها نیز معمولاً زیاد نیست. اما دست رباتیک جدید که با کم و زیاد کردن فشار هوا کار می‌کند، با بهره بردن از چاپگر سه بعدی قابل تهیه و تولید است و هر یک از انگشتان آن به طور مستقل برای کنترل بخشی از دسته کنترل کنسول بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دست‌های رباتیک الکترونیک معمولی، عمدتا به گونه‌ای ساخته می‌شوند که یک مسیر انتقال نیرو برای هر انگشت در نظر گرفته می‌شود و در نتیجه محصول به دست آمده معمولاً سنگین، حجیم، پرمصرف و غیرمنعطف هستند. در این دستگاه برای هر انگشت دست جدید یک پمپ هوای مستقل در نظر گرفته شده و سه ترانزیستور سیال کار انتقال نیرو و کم و زیاد کردن فشار هوا را بر عهده دارند.

این دست رباتیک در آینده می‌تواند کاربردهای گسترده‌تری پیدا کرده و برای انجام عمل‌های جراحی، هدایت دستگاه‌های توانبخشی، تولید پروتزهای شخصی سازی شده و غیره به کار رود.

۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
کد خبر: 17652
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha