حامیان ترامپ قصد بمب‌گذاری در دفاتر توییتر و فیس بوک داشتند

دو نفر از حامیان دونالد ترامپ به جرم طرح‌ریزی برای بمب‌گذاری در دفاتر فیس بوک و توئیتر متهم شده‌اند. دلیل این اقدام انتقام از شبکه‌های ا جتماعی مذکور به دلیل مسدود کردن حساب کاربری ترامپ بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورج، دو شهروند ایالت کالیفرنیا به جرم برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در دفاتر فرماندار این ایالت پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و همچنین تلاش برای بمب گذاری دفاتر فیس بوک و توئیتر متهم شده‌اند.

این دو نفر که به جرم توطئه و همچنین حمل غیرقانونی مواد منفجره دستگیر شده‌اند، در حقیقت بخشی از شبه نظامیان ضد دولت آمریکا و از طرفداران دونالد ترامپ هستند.

پیامک‌های این دو نفر نشان می‌دهد آنها مشغول طرح‌ریزی اقدامی بوده‌اند تا پس از ممنوعیت حضور ترامپ در فیس بوک و توئیتر اعتراض خود را به این شبکه‌های اجتماعی نشان دهند.

پیامک‌های بازیابی شده از سوی اف‌بی‌آی نشان می‌دهد این دو نفر معتقد بودند دونالد ترامپ برنده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بوده و قصد داشتند برای حفظ او در این منصب وارد جنگ شوند.

نخستین فرد دستگیر شده در این خصوص یان بنجامین راجرز در ۱۵ ژانویه دستگیر شده بود. او چند روز قبل درباره بمب‌گذاری به همدست خود پیامک داده بود.

اف‌بی‌آی حدود ۵۰ اسلحه و ۵ بمب در خانه راجرز کشف کرد.

هر چند ادعا شده این دو مرد مشغول برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری ساختمان‌های متعلق به حزب دموکرات بوده‌اند، آنها درباره حمله به دفاتر فیس بوک و توئیتر نیز بحث کرده بودند. به گفته اف‌بی‌آی، دلیل این امر نیز انتقام از این دو شبکه اجتماعی به دلیل مسدود کردن حساب کاربری ترامپ بود.

۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
کد خبر: 17650
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha