مأموریت جدید دهقان دهنوی / چه تحولی برای بورس در راه است

رئیس سازمان بورس از ماموریت جدید این سازمان در راستای آموزش خبر داد و از تحولی جدید در این عرصه سخن گفت. اما دقیقا قرار است چه اتفاقی بیفتد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ رئیس سازمان بورس از ماموریت جدید این سازمان در راستای آموزش خبر داد و از تحولی جدید در این عرصه سخن گفت. اما دقیقا قرار است چه اتفاقی بیفتد؟

محمدعلی دهقان دهنوی، از تحول بزرگ فرهنگی آموزشی بازار سرمایه خبر داد و گفت: تحول فرهنگی آموزشی بازار سرمایه مأموریت جدید بورس است.

وی با اشاره به طرح تحول فرهنگ سازی و آموزش، به عنوان مأموریت کلیدی شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس خاطرنشان کرد: توسعه سواد مالی در کشور مسئولیت اجتماعی سازمان بورس و نهادهای مالی است؛ البته در این بخش قصد رقابت با مؤسسات آموزشی خصوصی را نداریم بلکه هدف ما ارتقای آموزش و سواد مالی است؛ به نحوی که مفاهیم و آموزه‌های بورسی به مدارس و کتاب‌های درسی و محیط خانواده‌ها راه یابد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، فرهنگ سازی در بازار سرمایه را همچنان نیازمند تقویت دانست و گفت: در سال‌های اخیر میلیون‌ها نفر به بازار سرمایه پیوسته اند که شاید در گام اول الفبای بورس را ندانند اما با رویکرد آموزش محور می‌توان انتظارات و باورهای غلط در این بازار را اصلاح کرد.

دهقان دهنوی با بیان اینکه تمرکز آموزش‌ها باید مشوق استفاده از خدمات سبدگردان ها، شرکت‌های مشاوره سرمایه گذاری و صندوق‌ها باشد افزود: البته در موضوع آموزش قصد رقابت با مؤسسات آموزشی خصوصی را نداریم بلکه هدف ما ارتقای آموزش و سواد مالی است؛ به نحوی که مفاهیم و آموزه‌های بورسی به مدارس و کتاب‌های درسی و محیط خانواده‌ها راه یابد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: در ارزیابی نهایی برای ما مهم این است که بازار سرمایه تا چه حد به تولید، اشتغال و سرمایه گذاری در کشور کمک کرده است و شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، با کمک به فرهنگ سازی و آموزش نقشی بسزایی در نیل به این اهداف ایفا می‌کند.

۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 17554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha