دانشگاه کمبریج رتبه ایران در تولید بیت کوین را اعلام کرد

بر اساس تحقیقات دانشگاه کمبریج ایران در جایگاه پنجم تولید بیت کوین از نظر شاخص «هارش ریت» قرار دارد، چین، آمریکا،‌ قزاقستان و روسیه هم در جایگاه های بعدی قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فارس تحقیقات دانشگاه کمبریج که امروز منتشر شد نشان میدهد  قدرت تولید بیت کوین چین در جهان بسیار افت کرده و حتی از افت اخیری که تحت نفوذ مسئولان این کشور در استخراج بیت  کوین صورت گرفت، پایین تر آمده است.

بر اساس آمارهای دانشگاه کمبریج، سهم این کشور از قدرت کامپیوترهای وصل شده به شبکه جهانی بیت کوین موسوم به «هارش ریت» در ماه آوریل به ۴۶ درصد کاهش یافته این در حالی است که این رقم در سپتامبر ۲۰۱۹ به میزان ۷۵.۵ درصد بود.

جایگاه پنجم ایران در تولید بیت کوین در جهان

در همین مدت زمانی،سهم آمریکا از قدرت کامپیوترهای وصل شده به شبکه جهانی از ۴ درصد به ۱۶ درصد افزایش یافته است و به دومین کشور تولید کننده بیت کوین تبدیل شده است. پس از این ها قزافستان با سهم ۸ درصد قرار دارد و روسیه و ایران هم از تولید کنندگان عمده بیت کوین هستند در جایگاه های بعدی قرار دارند.

بر اساس این گزارش، کاهش میزان استخراج بیت کوین در چین پس از آن صورت گرفت که مقامات چینی استخراج این رمز ارز را خطر جدی بر منابع مالی این کشور عنوان کردند.

ماه گذشته، «بین ماین» بزرگترین ماشین استخراج رمز ارز چین پس از محدودیتی که چین در زمینه استخراج رمز ارز داشت، با مشکل جدی مواجه شد و اعلام کرد به دنبال عرضه در آمریکا،‌روسیه و قزاقستان است.

۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
کد خبر: 17548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha