سرنوشت بیت‌کوین چه می‌شود؟ / ایا بیت‌کوین به زیر ۳۰ هزار دلار می‌رسد؟

از منظر تاریخی کاهش ارزش دلار آمریکا باعث جذب سرمایه توسط سایر دارایی‌های امن می‌شود و حالا برخی اعتقاد دارند مقصد بعدی سرمایه بیت‌کوین است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت‌نیوز، به نظر می‌رسد خریداران کوتاه‌مدت در بازار رمزارزها ضعیف شدند و بیت‌کوین بیشتر توسط هولدرها خریداری می‌شود. همچنین همراه با بازگشت ماینرها و افزایش ۲۹ درصدی قدرت هش‌ریت در اینترنت بازار دوباره جان گرفته است. حجم معاملات کم شده و میانگین متحرک ۷ روزه رکود بازار را نشان می‌دهد و این موضوع هم تاییدی برای افزایش هولد کردن بیت‌کوین است.

اخیرا موضوعی در توئیتر جنجال به پا کرده و طبق بررسی رفتار نهنگ‌ها خرید در محدوده نزدیک ۳۰ هزار دلار زیاد می‌شود و این موضوع امید به برگشت بیت‌کوین در این منطقه را افزایش داده است.

قیمت بیت‌کوین برای سومین بار نصف شد و از محدوده ۶۴ تا ۳۲ هزار دلار ریزش کرده است.

«بیت‌کوین پس از اصلاح بزرگی که انجام داد در حال کف‌سازی و نوسان است. اگر هولدرها به جمع‌آوری ادامه دهند احتمال رشد زیاد است.»

بررسی الگوی خرید نشان می‌دهد که در ابتدای روند صعودی خریداران ماهی‌های کوچک بودند اما با گذشت زمان نهنگ‌ها شروع به خرید کردند. اما حالا ترس این وجود دارد که با ریزش بیت‌کوین به زیر محدوده ۳۰ هزار دلار نهنگ‌ها فروش خود را آغاز کنند.

«۳۰ هزار دلار سطح کلیدی است که اگر از دست برود انباشت بیت‌کوین توسط نهنگ‌ها متوقف می‌شود.»

دلیل فشار فروش زیاد را می‌توان از احساسات نهنگ‌ها جستوجو کرد و رشد سریع هم در این میان بی‌تاثیر نبود. از طرفی در مقطع فعلی ترس زیادی در بازار وجود دارد و همه بازار از این ترس ضربه می‌خورند.

«اگر هولدرها به کار خود ادامه دهند و سرمایه به بازار تزریق شود تنها یک راه برای بیت‌کوین باقی می‌ماند و آن شروع روند صعودی است.»

اگرچه این پیش‌بینی‌ها بسیار خوشبینانه است اما باید محبوبیت روزافزون بیت‌کوین را هم در نظر گرفت.

۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
کد خبر: 17547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha