حساسیت ۹۶ درصدی!/ستاره دربی ۹۶ چه کسی است؟

تقابل استقلال و پرسپولیس در یک چهارم نهایی جام حذفی تحت تأثیر جنگ لفظی دو باشگاه قرار گرفته و در دربی شماره ۹۶ هر دو تیم باانگیزه‌تر از همیشه برای شکست رقیب به زمین می‌روند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایران ورزشی ؛استقلال و پرسپولیس، دو رقیب سنتی که فصل گذشته در نیمه‌نهایی جام حذفی با هم روبه‌رو شدند، این بار در یک چهارم نهایی این مسابقات با هم بازی می‌کنند. با این حال حساسیت این بازی خیلی بیشتر از بازی سال گذشته است و مهمترین دلیل آن جنگ لفظی است که در روزهای گذشته بین دو باشگاه جریان داشته است. مصاحبه‌های تند مسئولان دو باشگاه علیه یکدیگر که با بیانیه‌ها تکمیل می‌شد فضایی غیردوستانه و خصم‌آلود را پیش از دربی شماره ۹۶ به وجود آورده است.

دو باشگاه در این مصاحبه‌ها و بیانیه‌های سریالی بارها به منفعت بردن رقیب از تصمیمات داوران تأکید داشتند و فدراسیون فوتبال مجبور شد برای کاستن از این تنش‌ها قضاوت این بازی حساس را به علیرضا فغانی بسپارد. این داور باتجربه مدتی از فضای فوتبال ایران دور بود و در لیگ استرالیا سوت می‌زد، ولی اشتباهات داوران در بازی‌های هفته‌های اخیر لیگ به قدری زیاد شد که فدراسیون تصمیم گرفت او را فرا بخواند. فغانی مسابقات مهم زیادی را در تورنمنت‌های آسیایی و جهانی سوت زده، با این حال در دربی امشب با وجود سکوهای خالی کار سختی در پیش دارد.

برای استقلال که بختی برای قهرمانی در لیگ برتر ندارد، جام حذفی آخرین فرصتی است تا بتواند فصل را با قهرمانی تمام کند. فرهاد مجیدی فصل گذشته هم در موقعیت مشابهی به نیمکت استقلال اضافه شد که این تیم در لیگ از کورس قهرمانی جا مانده بود، با این حال توانست با حذف پرسپولیس در ضربات پنالتی به فینال جام حذفی برسد، ولی آن بازی تحت تأثیر درگیری این مربی با سعادتمند، مدیرعامل وقت باشگاه قرار گرفت و تیمش فینال را به تراکتور باخت. این بار مجیدی انگیزه زیادی دارد که تا آخر این مسیر پیش برود، ولی پیش از فکر کردن به قهرمانی باید راهی برای شکست دادن پرسپولیس آماده پیدا کند.

آخرین بازی دو تیم به هفته بیست و سوم لیگ بیستم برمی‌گردد که پرسپولیس با تک گل عیسی آل‌کثیر به پیروزی رسید تا فرهاد اولین شکست به عنوان مربی در دربی را تجربه کند. آن بازی هم تحت تاثیر اشتباهات داوری قرار گرفت و استقلالی‌ها اعتقاد داشتند که داور خطای پنالتی روی قایدی را تشخیص نداده است. هرچند پرسپولیس در فاصله سه هفته مانده به پایان لیگ بیستم روی پنجمین قهرمانی متوالی تمرکز کرده، ولی در این بازی هم با تمام توان حاضر خواهد شد و نمی‌خواهد فرصت قهرمانی جام حذفی را هم از دست بدهد.

ستاره دربی ۹۶ چه کسی است؟

بازیکنان دو تیم هم انگیزه‌های متفاوتی برای دربی دارند. بر خلاف قایدی که معمولاً نمایش خوبی در دربی دارد، دیاباته هنوز نتوانسته دروازه پرسپولیس را باز کند. شاید این آخرین فرصت آقای گل فصل قبل برای شکستن این طلسم باشد. البته مهاجم اهل مالی که به تازگی به تمرینات استقلال اضافه شده در ترکیب اصلی نخواهد بود و احتمالاً در نیمه دوم فرصت بازی پیدا کند.

 ارسلان مطهری هم که از شروع نیم‌فصل دوم شرایط خوبی نداشت، دو گل به سایپا زد تا حضورش در ترکیب اصلی را قطعی کند و با روحیه بالایی به میدان برود. در نهایت آرمان رمضانی هم اگر فرصت بازی پیدا کند، تشنه گل زدن به تیم سابقش است.

در دو دربی قبلی عبدی و آل‌کثیر موفق به گل زدن به استقلال شدند و حالا مغانلو انگیزه زیادی دارد که در دومین دربی‌اش زننده یکی از گل‌ها باشد. در غیاب آل‌کثیر که به دلیل مصدومیت بخت زیادی برای بازی ندارد، همه نگاه‌ها به این مهاجم است که هفته گذشته مقابل آلومینیوم یکی از بهترین‌های تیمش بود. در ترکیب پرسپولیس هافبک‌هایی مثل ترابی، امیری و عالیشاه هم بازیکنان خطرناکی محسوب می‌شوند.

البته نباید بازیکنان سایر خطوط را هم نادیده گرفت، همانطور که در تاریخ دربی‌ها بارها مدافعان با گل‌های‌شان سرنوشت بازی را تغییر داده‌اند. در دربی جام حذفی سال گذشته استقلال با گل دقایق آخر دانشگر به بازی برگشت و در نهایت توانست در ضربات پنالتی به برتری برسد.

۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 17516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha