ادعای دادستان امریکا: تلاش ۴ ایرانی برای ربودن مسیح علی نژاد

در این مدت منزل مسیح علی‌نژاد و اطرافیان او را با تجهیزات عکس‌برداری و فیلمبرداری تحت نظر داشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد دادستان‌ آمریکا مدعی شد ۴ ایرانی را متهم به ربودن مسیح علی نژاد کرد.

به گزارش منابع خبری مختلف و از جمله ایرنا، در کیفر خواست وزارت دادگستری آمریکا که به تازگی فاش شده است مشخص شد دادستان‌ آمریکا ۴ ایرانی را متهم به تلاش برای ربودن مسیح علی نژاد ساکن نیویورک کرده است.

به ادعای مقامات قضایی امریکا: بهادری‌فر دهم تیرماه در کالیفرنیا دستگیر شد اما چهار نفر دیگر در ایران هستند. این تیم به رهبری علیرضا فراهانی، در حال برنامه‌ریزی‌ برای ربودن علی‌نژاد از منزلش تا ساحل و یافتن قایق تندرو برای انتقال او به ونزوئلا بوده‌اند تا بعد مسیح علی‌نژاد را به ایران منتقل کنند. این تیم قبلا در کانادا، بریتانیا و امارات فعال بود.

بنابر بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، این افراد دست کم از ژوئن ۲۰۲۰ در حال طراحی برای ربودن مسیح علی‌نژاد و انتقال او به ایران از مسیر ونزوئلا بوده و در این مدت منزل مسیح علی‌نژاد و اطرافیان او را با تجهیزات عکس‌برداری و فیلمبرداری تحت نظر داشتند.

دادستان آمریکا در نیویورک مدعی شد: این چهار ایرانی قصد داشتند این روزنامه نگار را به زور دستگیر و او را به ایران منتقل کنند.

بنابر اعلام دادگستری آمریکا، چهار نفر به اسامی محمود خاضعین، علیرضا فراهانی، کیا صادقی و امید نوری به برنامه ریزی برای ربودن مسیح علی‌نژاد متهم هستند. آنها در کنار نیلوفر بهادری‌فر، به توطئه برای نقض تحریم‌ها، تخلف بانکی و پولشویی نیز متهم شده‌اند.

۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
کد خبر: 17496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha