سقوط آزاد دوج کوین!

از زمان رسیدن به بالاترین سطح تاریخی خود در ۰/۷۳ دلار در ماه می (اردیبهشت)، دوج کوین بیش از ۷۰٪ از ارزش خود را از دست داده است و فقط در ماه گذشته ۳۶٪ کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد  به نقل از دیکریپت، ماسک در یک توئیت در تاریخ ۹ ژوئیه (۱۸ تیر)، بیت کوین و اتریوم را به دلیل کندی معاملات خود مورد انتقاد قرار داد. وی افزود که بهبود دوج کوین برای به حداقل رساندن هزینه های معامله “ضروری” است. این تفاسیر نشان از توانایی ماسک در کنترل بازارها داشت و باعث پامپ دوج کوین و افزایش قیمت ۱۳ درصدی آن شد.

با این حال، دوج از آن زمان به بعد تمام این دستاوردها را از بین برد. این میم کوین در طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵ درصد، در هفته گذشته ۱۴/۸ درصد و در ماه گذشته ۳۶ درصد کاهش یافته است.

بیت کوین به حاشیه می رود

بازار گسترده رمزارزها نیز با اواخر مشکل مواجه شده است. طی هفته های گذشته بیت کوین بین ۳۶ تا ۳۰ هزار دلار معامله شده است، رمزارز رتبه دوم، اتریوم نیز همین کار را انجام داده و بین ۲۴۰۰ تا ۱۸۰۰ دلار معامله شده است.

به دلیل همبستگی بین این دو رمزارز و بقیه بازار، جای تعجب نیست که آلت کوین هایی مانند دوج کوین نیز با این مشکل دست و پنجه نرم کنند.

به نظر می رسد یکی از محرک های اصلی این روند نزولی وجود سیستم های نظارتی دقیق است. این قوانین در درجه اول پیرامون استیبل کوین ها، رمزارزهای مرتبط با ارزش فیات و حمایت از مشتری می چرخد، اما رسانه های اجتماعی نیز نقشی اساسی دارند.

در تاریخ ۱۰ ژوئیه (۱۹ تیر)، TikTok تبلیغات مرتبط با رمزارزها را به عنوان بخشی از سرکوب گسترده مربوط به امور مالی ممنوع کرد. این پلتفرم همچنین محلی برای پرورش انواع میم کوین ها از جمله دوج کوین بوده است.

یکی از مجریان شبکه های تلویزیونی به بینندگان گفت که ۲۵ دلار در دوج سرمایه گذاری کنند و افزود: “دوج کوین عملاً بی ارزش است و هرگاه به ۱ دلار برسد، شما ۱۰،۰۰۰ دلار خواهید داشت.”

گرچه این روزها، دوج به صفر نزدیک تر است تا ۱ دلار.

۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 17490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha