پتانسیل رشد ۲۰ درصدی بورس تا پایان تابستان

هنوز به مرحله‌ای نرسیده ایم که بازار سرمایه برای نوسان گیری حقوقی‌ها جذاب باشد و این تصور که حقوقی‌ها شروع به نوسان گیری از سهامداران خرد کرده اند، منطقی نیست. اما احتمالا بعد از رشد ۱۵ تا ۲۰ درصدی بازار، نوسان گیری برای حقوقی‌ها جذاب خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز؛ اگرچه سرخی اندک بازار امروز در برابر رشدی که بازار سرمایه از اول تیرماه داشته، اصلاً نگران‌کننده نیست؛ اما بعضی سهامداران در نمادهای مختلف بازار امروز به رفتار حقوقی‌ها گلایه داشتند و معتقد بودند رنج منفی حقوقی‌ها در برخی نمادها، مجال رشد بیشتر به بازار نداد! البته به نظر می‌رسد جریان نقدینگی حقیقی‌ها، به‌تدریج از نمادهای بزرگ بازار راهی نمادهای کوچک و متوسط می‌شود.

سلمان بابایی‌زاده اشکذری مدیر سرمایه‌گذاری کارگزاری ایساتیس پویا در این خصوص بیان کرد: نمی‌توان به عرضه حقوقی‌ها در بازار خرده گرفت. به‌هرحال اصلاً بعید نیست که برخی حقوقی‌ها باهدف دست‌کاری بازار اقدام به عرضه کنند؛ ولی این عرضه‌ها موجب تغییر روند بازار سرمایه نخواهد شد.

وی ادامه داد: ممکن است در برخی نمادها، حقوقی سهم به دلایل مختلف اقدام به فروش کند؛ ولی همین حقوقی احتمالاً چند درصد پایین‌تر، دوباره خریدار خواهد بود و با این رفتار به‌نوعی از قیمت منطقی سهم حمایت می‌کند.

وی افزود: بورس این روزها به ثبات نسبی رسیده و قدرت خریدار و فروشنده تقریباً با یکدیگر برابر است؛ نه خریداران قدرت بالا بردن بازار را دارد و نه فروشندگان، توان عرضه سنگین دارند. به همین دلیل هم در منفی‌ها، خریدار هست و هم در مثبت‌ها، فروشنده وجود دارد. اما هنوز به مرحله‌ای نرسیده‌ایم که بازار سرمایه برای نوسان گیری حقوقی‌ها جذاب باشد و این تصور که حقوقی‌ها شروع به نوسان گیری از سهامداران خردکرده‌اند، منطقی نیست. اما احتمالاً بعد از رشد ۱۵ تا ۲۰ درصدی بازار، نوسان گیری برای حقوقی‌ها جذاب خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی روند آتی بازار گفت: با توجه به ابهامات کلان سیاسی و اقتصادی و وضعیت بازارهای جهانی و نیز گزارش‌های عملکرد شرکت‌ها، به نظر می‌رسد بازار سرمایه پتانسیل رشد ۱۵ تا ۲۰ درصدی تا پایان فصل تابستان را خواهد داشت و بعد از شکست مقاومت‌های تکنیکالی، این حرکت را شاهد خواهیم بود.

۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
کد خبر: 17489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha