مخالفت با عرضه‌های اولیه منطقی نیست

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: عرضه‌های اولیه در هر شرایطی، موجب افزایش عمق بازار سرمایه ما می‌گردد و دلیلی برای مخالفت باعرضه‌های اولیه وجود ندارد. اگرچه با هر عرضه اولیه، نقدینگی از بازار سرمایه خارج می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز؛پیمان تاتایی کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: کاهش نرخ بهره بین‌بانکی، بازار ارز را تحت تأثیر قرار می‌دهد. حداقل سیگنال کاهش نرخ بهره بین‌بانکی به بازار ارز، این بود که کاهش شدیدی در انتظار نرخ ارز نیست. با این سیگنال، بازار سرمایه هم متأثر شد و تحلیلگرانی که تا چندی قبل، دلار ۲۰ هزارتومانی را مبنای تحلیل‌های خود قرار می‌دادند، ازاینجا به بعد نرخ‌های بالاتری را در تحلیل‌ها لحاظ می‌کنند.

وی افزود: با دلار ۲۵ هزارتومانی، بازار سرمایه ما هنوز جذاب است و گروه‌هایی که کمتر مشمول قیمت‌گذاری دستوری هستند و با افزایش نرخ ارز، تأثیر می‌پذیرند، همچنان پتانسیل رشد دارند.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه با اشاره به انتقاداتی که به عرضه‌های اولیه در این مقطع مطرح می‌شود، گفت: عرضه‌های اولیه در هر شرایطی، موجب افزایش عمق بازار سرمایه ما می‌گردد و دلیلی برای مخالفت باعرضه‌های اولیه وجود ندارد. اگرچه با هر عرضه اولیه، نقدینگی از بازار سرمایه خارج می‌شود اما؛ با ورود شرکت‌های جدید به بازار، این بازار بزرگ‌تر و جذاب‌تر خواهد شد. پس نگرانی بابت خروج نقدینگی از بازار منطقی نیست.

۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 17487

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha