آغاز منفی اما پایان خوش در بازار سهام امروز/ شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحد رسید/ خگستر مقاومت خود را شکست/ معامله ۳ میلیاردی در نماد بانک دی + نقشه بورس

شاخص کل بورس در ابتدای بازار منفی کار خود را آغاز کرد و نماگر بورس در ۲۰ دقیقه ابتدایی حدود ۲ هزار واحد منفی را ثبت کرد اما در ادامه به محض رسیدن شاخص کل به مقاومت ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد شاهد افزایش تقاضا در کلیت بازار بودیم و شاخص در ساعت پایانی از سرخ به سبز تغییر رنگ داد. در این میان شاخص کل با معیار هم وزن هزار و ۲۷۸واحد رشد کرد و به رقم ۴۰۱ هزار و ۶۲۰ واحد رسید.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه ( ۲۳ تیر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن هزار و ۲۷۸ واحد رشد داشت. شاخص کل بورس در ابتدای بازار منفی کار خود را آغاز کرد و نماگر بورس در ۲۰ دقیقه ابتدایی حدود ۲ هزار واحد منفی را ثبت کرد اما در ادامه به محض رسیدن شاخص کل به مقاومت ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد شاهد افزایش تقاضا در کلیت بازار بودیم و شاخص در ساعت پایانی از سرخ به سبز تغییر رنگ داد.

در بازار امروز گروه پالایشی بخصوص در نیمه دوم بازار با برتری تقاضا همراه شدند و نماد شاوان با صف خرید به کار خود پایان داد. در گروه خودرو نماد خگستر با شکست مقاومت خود تا بازه حداکثری و صف خرید پیش رفت و اکثر نمادهای قطعه ساز مانند خمهر، خاذین، خوساز با صف خرید همراه بودند.

بانک دی در گروه بانکی با ۳ میلیارد دادوستد از کف تا سقف قیمت دادوستد شد و این رنج مثبت به نمادهای صادرات و پارسیان نیز سرایت کرد. اکثر نمادهای گروه فلزات با برتری عرضه همراه بودند در این گروه میدکو با تغییر بازار از فرابورس به بورس موثرترین نماد مثبت بر شاخص کل می باشد.

شاخص هموزن نیز در آخرین روز کاری هفته سبز و مثبت به کار خود خاتمه داد، در شروع معاملات امروز گروه دارو و شیمیایی و برخی از نمادهای غذایی مانند غگیلا و غشان پرتقاضا ظاهر شدند. در گروه سیمانی هلدینگ این گروه با فشار فروش تا حوالی ۳.۵ منفی معامله شد و سشرق در دقایق پایانی تا نزدیک صف خرید پیش رفت. از جمله بازگشایی های امروز میتوان به بازگشایی نماد فاما در قیمت ۱۶۳۸ تومان و حوالی ۱.۵ مثبت اشاره کرد.

شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحد رسید

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با هزار و ۶۰۲ واحد افزایش، به رقم یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن هزار و ۲۷۸واحد رشد کرد و به رقم ۴۰۱ هزار و ۶۲۰ واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۸۳۳ هزار معامله به ارزش ۶۰ هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال انجام دادند.

نماد میدکو، پارس، رمپنا، نوری بیشترین اثر مثبت و سهام فولاد، فارس، وغدیر بیشترین اثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی ومدیر، ولکار، شستا، برکت، غکورش، شپنا، خودرو از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۴۲ واحد صعود، رقم ۱۸ هزار و ۹۹۰ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۶۳۹ هزار معامله به ارزش حدودی ۹۰ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام صبا، ودی، شاوان، بگیلان بیشترین تاثیر مثبت و نماد مارون، زاگرس، غصینو بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد لطیف، دی، فگستر، فتوسا، گدنا، چخزر، کزغال است.

انتهای پیام. /

۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 17482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha