کدام گروه‌ها قابلیت رشد دارند؟

امروز بازار سهام در آخرین روز معاملاتی هفته جاری با روند اصلاحی کار خود را آغاز کرده است. باید دید تحلیل کارشناسان از بازار امروز به چه صورت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ هفته جاری سیگنال‌های مختلفی ازجمله تحولات افغانستان، افزایش نرخ دلار و مذاکرات برجام تاثیر گسترده‌ای بر روی بازار سهام گذاشتند. در روزهای گذشته شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد وارد شد و عمده نمادهای شاخص‌ساز روند مثبتی را طی کردند البته روند مثبت بازار محدود به تجرکات مثبت نمادهای بزرگ نبود و نمادهای کوچک بازار هم مانند گروه‌های سیمانی و نیروگاهی تاثیر مثبتی را بر روی شاخص کل هم‌وزن گذاشتند و این شاخص مهم بازار سهام در هفته گذشته سبزپوش به حرکت خود ادامه داد.

مصطفی محبی مجد کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز با افزایش تقاضا و خرید در بازار مواجه بودیم و این نشان می‌دهد که از صف‌های قفل شده در بازار فاصله گرفتیم و روند اصلاحی کندتر نسبت به قبل شده است.

وی افزود: در هفته جاری بدیهی بود شاخص کل به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد برسد زیرا نمادها و گروه‌های بازار روند قابل قبولی را داشتند. از جمله گروه‌هایی که می‌توانیم نسبت به روند حرکتی آنها امیدوار باشیم باید به گروه‌های پالایشی، صنایع نیروگاهی و برق و نمادهای گروه‌بانکی اشاره کنیم که در روزهای گذسته و امروز معاملات روانی را داشته‌اند و در مدار تعادل قرار گرفته‌اند.

محبی مجد می‌گوید: در حال حاضر به دلیل برگزاری مجامع و تقسمی سودهای شرکت‌ها شاهد تحول در بازار سهام هستیم و روند رو به رشد بازار مدیون همین مجامع و تقسیم سود شرکت‌ها است. وی همچنین درباره این موضوع توضیح داد: بسیاری از شرکت‌ها به دلیل تورم و افزایش نرخ دلار در ماه‌های گذشته افزایش دو برابری در میزان فروش خود داشته‌اند و همین موضوع مستقیما بر سودآوری و سودهای تقسیمی این شرکت‌ها تاثیرگذار بوده است.

محبی مجد در بخش دیگری درباره پیش‌بینی بورس برای هفته آینده گفت: بازار در روزهای آینده تحرکات مثبتی را خواهد داشت اما در برخی از روزها هم احتمالا شاهد روند اصلاحی در بازار باشیم.

۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 17472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha