درخواست رئیسی از رئیس اطلاعات سپاه و وزیر اطلاعات

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب جلسه ای را با حضور روسای دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی کشور برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از میزان بنا به اعلام روابط عمومی دفتر رئیس جمهور منتخب، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی شخصاً اولین جلسه کمیته‌ای متشکل از روسای دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی کشور را تشکیل داد تا پیش از زمان رسمی استقرار دولت جدید، براساس آسیب‌شناسی ها و تجارب پیشین خود در مبارزه با فساد، راهکارهای اجرایی برای ایجاد تحول در سازوکارهای فسادزای دولت و اقدامات اولویت‌دار را پیشنهاد دهد.

 تدوین دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های موردنیاز به منظور اصلاح سازوکارهای اقتصادی فسادآفرین و رانت‌زا، زمینه‌های بروز فساد و نیز پیشگیری از وقوع جرم در نظام بانکی، مالیات، گمرک، مناقصات‌ دولتی، قاچاق سازمان یافته و ارایه نقشه راه عملیاتی برای ایجاد شفافیت در نظامات اقتصادی کشور و تحقق سامانه جامع اطلاعات اقتصادی کشور، از جمله ماموریت‌های محوله به این کمیته است.

 آیت‌الله رئیسی در ابتدای این جلسه با اشاره به این نکته که یکی از انتظارات مردم از دولت جدید ریشه کنی فساد است، اظهار داشت: آغاز این کار تا زمان استقرار دولت نباید به تاخیر بیفتد و زمینه های آن از الان باید فراهم شود تا در روز نخست تشکیل دولت، اقدامات عینی را آغاز کنیم.

رئیسی ادامه داد: آسیب شناسی های انجام شده توسط دستگاههای نظارتی را ما باید به آسیب‌زدایی تبدیل کنیم.

 رئیس جمهور منتخب با اشاره به حضور روسای دستگاه‌ها و نهادهای مختلف نظارتی در این جلسه گفت: انتظار بنده از این جلسه با توجه انباشت «تجربه مبارزه با فساد» و داشتن «آسیب شناسی خوب از دستگاههای اجرایی» و «شناخت قابل قبول از بسترهای تولید فساد در دولت» این است که اولا نتایج حاصل از آسیب شناسی دستگاههای اجرایی و اطلاعات خود در خصوص «بسترها»، «ریشه ها» و «گلوگاههای تولید فساد» در دولت را جمع‌بندی و به ما اعلام نمایید.

 رئیسی در ادامه با تشریح انتظارات دیگر از این کمیته افزود: برای ایجاد تحول در نظام اداری کشور به منظور خشکاندن ریشه های فساد، راهکارهای موثر اجرایی پیشنهاد کنید تا از روز اول استقرار دولت، اقدام و عمل را بدون فوت وقت آغاز کنیم.

 آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دلایل اعتماد مردم به اینجانب در سال‌های اخیر، باور مردم به شعار راهبردی مبارزه با فساد و مشاهده اثرات و برکات آن بویژه در دوره تحول قضایی بوده است. یکی از وعده‌های من در انتخابات، ریشه کنی فساد در دولت بود که این کار تا زمان استقرار دولت نباید به تاخیر بیفتد. زمینه‌های این کار از الان باید فراهم شود تا در روز اول تشکیل دولت، اقدامات عینی را آغاز کنیم.

 رئیسی گفت: انتظارات بنده از این جلسه با توجه انباشت «تجربه مبارزه با فساد» و داشتن «آسیب شناسی خوب از دستگاه‌های اجرایی» و «شناخت قابل قبول از بسترهای تولید فساد در دولت» این موارد است:


۱- شناسایی و احصاء «بسترها»، «ریشه ها» و «گلوگاه‌های تولید فساد» در دولت
۲- ارائه راهکارهای موثر اجرایی برای ایجاد تحول «فوری و عمیق» برای ریشه کنی فساد
۳- تهیه «نقشه راه زمان بندی شده» و تدوین دستورالعمل‌های تفصیلی با رعایت «الزامات و اقتضائات» تحول در سلامت نظام اداری و اجرایی کشور
۴- خشکاندن ریشه‌های «باندهای سازمان یافته و مافیا»‌ی شکل گرفته در برخی حوزه‌ها مثل قاچاق، واردات کالاهای ضروری مردم، دارو و خودرو.
۵- ارائه راهکار برای پیشگیری از وقوع فسادهای کلان و سازمان یافته در حوزه‌های «نظام مالیاتی»، «نظام پولی و ارزی» و «نظام صادرات و واردات» در اولویت قرار بگیرد.

در این جلسه حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، حجت الاسلام حسین طائب رییس سازمان اطلاعات سپاه، مهرداد بذرپاش رییس دیوان محاسبات، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر رییس کمیسیون اصل نود مجلس، فرزاد مخلص الائمه معاون سازمان بازرسی کل کشور، کاظم پالیزدار دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به روحیه و منش ضد فساد آیت الله رییسی و اقدامات موثر و امید آفرین وی در قوه قضاییه، دلگرمی و چشم امید مردم به دولت جدید را مورد اشاره قرار دادند و با ارایه گزارشی از حوزه فعالیت و اقدامات نهاد متبوعه خود، پیشنهادات و راهکارهایی را برای برخورد جدی با بسترهای فسادزا در دولت سیزدهم مطرح کردند.

۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
کد خبر: 17435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha