شــاخـص کــل درجــــا زد/جــو پرنوسان بازار سهام در محدوده مقاومتی/افــزایش عــرضه در فلزات/  شاخص کل به رقم یک میلیون و ۳۰۳ هزار واحد رسید+ نقشه بازار

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۴۱۴ واحد کاهش، به رقم یک میلیون و ۳۰۳ هزار واحد رسید.در بازار امروز شاهد جوی پرنوسان در محدوده مقاومتی شاخص کل بودیم، در آغاز روند نماگر بورس در نیم ساعت ابتدایی حدود ۲۵۰۰ واحد مثبت را ثبت کرد ولی در ادامه بخصوص در ساعت پایانی بازار و فشار فروش در شاخص سازان بخصوص نماد شستا شاخص کل تغییررنگ داد و منفی به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه شنبه ( ۲۲ تیر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۳۰۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۳۱۶ واحد کاهش داشت.در بازار امروز شاهد جوی پرنوسان در محدوده مقاومتی شاخص کل بودیم، در آغاز روند نماگر بورس در نیم ساعت ابتدایی حدود ۲۵۰۰ واحد مثبت را ثبت کرد ولی در ادامه بخصوص در ساعت پایانی بازار و فشار فروش در شاخص سازان بخصوص نماد شستا شاخص کل تغییررنگ داد و منفی به کار خود پایان داد. در گروه خودرویی خگستر معاملات بهتر و متعادل تری داشت و دو نماد خودرو ساز حوالی ۲.۵ درصد منفی به کار خود پایان دادند. در گروه بانکی بانک پارسیان که صدر نشین تقاضاها در مچینگ معاملاتی بود با بیش از ۴۰۰ میلیون دادوستد در بازه ۳.۵ مثبت معامله شد. پالایشی ها به لیدری شتران روز متعادلی را سپری کردند، امروز فلزات با عرضه بیشتری همراه بودند، در این گروه نماد فگستر هم چون ستاره میدرخشد و امروز نیز با صف خرید به کار خود پایان داد.

شاخص هم وزن نیز همانند شاخص کل در محدوده مقاومتی خود می باشد، در بین گروه های کوچک امروز دارویی ها با توجه به افزایش نرخی که دارند با استقبال اهالی بازار مواجه شدند و به غیر از چند نماد از جمله برکت، ریشمک و دعبید بقیه گروه معاملاتی بازه سبز را تجربه کردند. در گروه انبوهسازی نماد ثنوسا بعد از مدتها از اسارت رهایی یافت و نمادهای کیسون و ثبهساز هم تا صف خرید معامله شدند. خبر معاف شدن حمل و نقل بار و مسافر از مالیات ارزش افزوده میتواند محرک خوبی برای گروه حمل و نقل باشد و نمادهای حپارسا، حتوکا در این گروه در بازه حداکثری معامله شدند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به بازگشایی بانک دی در قیمت ۱۲۰ تومان و بازه ۳۰ درصد مثبت اشاره کرد که با بیش از ۱ میلیارد  حجم و صف فروش به کار خود خاتمه داد.

شاخص کل به رقم یک میلیون و ۳۰۳ هزار واحد رسید

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۴۱۴ واحد کاهش، به رقم یک میلیون و ۳۰۳ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۴۱۴ واحد نزول کرد و به رقم ۴۰۰ هزار و ۳۳۷ واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۸۶۴ هزار معامله به ارزش ۶۷ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال انجام دادند.

نماد کگل، ومعادن، نوری، کچاد، وامید بیشترین اثر مثبت و سهام فملی و شستا بیشترین اثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی ولکار، ومدیر، شستا، برکت، فولاد، کاما، ثنوسا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۶۶ واحد صعود، رقم ۱۸ هزار و ۹۴۸ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۵۰۴ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۸۴ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام دی، مارون، وهور بیشترین تاثیر مثبت و نماد آریا، وهور، شگویا، دماوند بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد لطیف، فتوسا، گدنا، دی، فگستر، چخزر، کرمان است.

انتهای پیام. /

۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
کد خبر: 17416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha