بهترین سرویس‌های ابری جهان در سال ۲۰۲۱

فضاهای ذخیره‌سازی از جمله امکاناتی هستند که در اختیار افراد و مشاغل گذاشته می‌شوند تا بتوانند اطلاعات‌شان را نگهداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از آی تی پروپرتال، یافتن بهترین فضای ذخیره‌سازی ابری برای استفاده شخصی یا شغلی، امری کلیدی است. تهیه نسخه پشتیبان از داده‌های ابری اکنون در تجارت رایج شده و می‌توان برای این کار از زیرساخت و سخت افزارهای ذخیره سازی محلی استفاده کرد. با وجود گزینه‌های فراوان برای ذخیره‌سازی ابری، ضروری است که افراد و مشاغل خدماتی را پیدا کنند که فضای کافی و پهنای باند مناسب را برای نیازهای آن‌ها فراهم کند و در عین حال داده‌ها را ایمن نگه دارد. اکثر ارائه‌دهندگان فضای ذخیره سازی ابری برنامه‌های رایگان ارائه می‌دهند که نسخه پولی هم دارد و کاربران قبل از پرداخت هزینه خدمات کامل، می‌توانند آن‌ها را آزمایش کنند.

چگونه بهترین فضای ذخیره‌سازی ابری را انتخاب کنیم؟

بسیاری از بهترین برنامه‌های ذخیره سازی ابری، امنیت قوی، زیرساخت با کارایی بالا و قابلیت دسترسی فایل‌ها از هر دستگاه و هر مکان را فراهم می‌کنند. ما این عوامل کلیدی را تجزیه و تحلیل می‌کنیم، عملکرد هر ارائه دهنده را در برآوردن نیازهای کاربران ارزیابی می‌کنیم و با این کار به شما کمک می‌کنیم تا یک انتخاب درست داشته باشید.

بهترین سرویس ذخیره‌سازی ابری کدام است؟

با توجه به ارائه دهندگان ممتاز در این عرصه، IDrive به دلیل راه حل با کیفیت و ویژگی‌های گسترده ارزش بسیار زیادی دارد. فضای ذخیره‌سازی ابری بسیار امن آن به این معنی است که کاربران نیاز به فضای ذخیره‌سازی بیشتری ندارند و هنگامی که به ویژگی‌های نسبت به هزینه می‌رسد، باز هم این برنامه بهترین است. Google Drive و Nextcloud در رده‌های دوم و سوم قرار دارند و پس از آن‌ها pCloud، Mega، Box، Microsoft OneDrive، iCloud و SpiderOak دیده می‌شوند.

بهترین ارائه دهندگان برنامه ذخیره‌سازی ابری در بازار

برنامه IDrive

بهترین سرویس‌ های ابری جهان در سال ۲۰۲۱

مسلماً بزرگترین مزیت IDrive این است که برای درایوهای شبکه نیز کاربرد دارد و به این معنی است که از سرورها گرفته تا دستگاه‌های تلفن همراه همه موارد تحت پوشش هستند. کاربران می‌توانند فایل‌ها را از طریق ایمیل، فیسبوک و توئیتر به اشتراک بگذارند، همچنین می‌توانند حداکثر ۳۰ نسخه قبلی از پرونده‌های پشتیبان را بازیابی کنند.

این برنامه نسخه پشتیبان IDrive IDrive Express را ارائه می‌دهد که در صورت از دست دادن تمام داده‌های، با ایجاد یک نسخه پشتیبان سریع و بدون دردسر، یک درایو دیسک سخت فیزیکی را ارائه می‌دهد. اگر چیزی را در سخت افزار خود پاک کنید، این سرویس به طور خودکار پرونده‌های ابری را حذف نمی‌کند، بنابراین پاک‌کردن کاملاً تصادفی داده‌های ارزشمند هیچ خطری ندارد.

کاربران عکاس از شنیدن ویژگی تشخیص چهره که به صورت خودکار تصاویر را سازماندهی می‌کند و آن‌ها را در همه دستگاه‌های مرتبط همگام سازی می‌کند، خوشحال خواهند شد. برنامه‌ها از ۵۲.۱۲ دلار در سال برای یک کاربر، دستگاه‌های نامحدود و ۵ ترابایت فضای ذخیره سازی تحت برنامه IDrive Personal شروع می‌شود، در حالی که تیم IDrive پنج کاربر، پنج رایانه و همان فضای ذخیره سازی را با ۷۴.۶۲ دلار در سال ارائه می‌دهد.

.

برنامه Google Drive

بهترین سرویس‌ های ابری جهان در سال ۲۰۲۱

برای هر دو پروژه شخصی و حرفه‌ای، Google Drive به دلیل یکپارچه‌سازی و کاربردی بودن، فضای ذخیره‌سازی ابری طبیعی Google Workspace مناسب کاربران اندروید است. برای ایجاد و ذخیره اسناد، صفحات گسترده، ارائه‌ها و موارد دیگر و ذخیره عکس‌های با کیفیت بالا بر پایه تلفن همراه از طریق Google Photos می‌توانید از مجموعه Office Google استفاده کنید.

فضای ذخیره‌سازی سخاوتمندانه ۱۵ گیگابایتی برای سایر سیستم‌عامل‌ها نیز جذاب خواهد بود، حتی اگر رابط وب تا حدودی ضعیف اجرا شود و مانند سایر کشورها کاربرپسند نباشد. با این حال، سرویس‌گیرنده‌های بومی از طریق کشیدن و رها کردن به کاربران ویندوز و مک امکان ذخیره راحت‌تر فایل را می‌دهند.

این پلتفرم اخیراً در Google One ادغام شده که با قیمتی معادل ۱.۹۹ دلار در ماه یا ۱۹.۹۹ دلار در سال برای ۱۰۰ گیگابایت شروع می‌شود. هر اشتراک را می‌توان با حداکثر پنج نفر دیگر به اشتراک گذاشت، اما همه باید همان مقدار فضای ذخیره را به اشتراک بگذارند. هزینه ارتقا به نسخه ۲۰۰ گیگابایت ماهانه ۲.۹۹ دلار یا ۲۹.۹۹ دلار در سال همراه با ۳ درصد استرداد اعتبار از فروشگاه Google است، در حالی که برنامه اصلی با ۲ ترابایت فضای ذخیره سازی و ۱۰ درصد وجه نقد با قیمت ۹.۹۹ دلار در ماه یا ۹۹.۹۹ دلار در سال ارائه می‌شود.

.

برنامه Nextcloud

بهترین سرویس‌ های ابری جهان در سال ۲۰۲۱

از نظر فنی، Nextcloud به تنهایی یک ارائه‌دهنده ذخیره‌سازی ابری آنلاین نیست. بلکه این یک پلتفرم همگام‌سازی فایل و همکاری با محتوا است که خود میزبان است و نرم افزار رایگان ارائه می‌دهد و شما می‌توانید روی سرور خود نصب کنید و خودتان خدمات ذخیره‌سازی ابری را مدیریت کنید.

مزیت یک محصول خود میزبان این است که شما می‌توانید داده‌های خود را بر روی سرورهای خود نگه دارید. این سرویس، سخت افزار از پیش پیکربندی شده‌ای را ارائه می‌دهد که Nextcloud را از جعبه خارج می‌کند. به عنوان یک نرم افزار منبع باز رایگان، می‌توانید آن را بدون هیچ هزینه‌ای دانلود و نصب کنید، اما باید هزینه راه اندازی و مدیریت سرورهای خود را در نظر بگیرید.

.

برنامه pCloud

بهترین سرویس‌ های ابری جهان در سال ۲۰۲۱

این برنامه محدودیت اندازه پرونده را ارائه نمی‌دهد و برای ذخیره‌سازی پرونده‌های بزرگ رسانه‌ای ایده آل است، اگرچه محدودیت‌های پهنای باند وجود دارد. همچنین شما می‌توانید با pCloud Transfer تا ۵ گیگابایت داده به صورت رایگان ارسال کنید که تمام سیستم‌عامل‌های دسکتاپ و موبایل را پوشش می‌دهد و همچنین دارای یک ورود به سیستم تحت وب است. همچنین شما می‌توانید هزینه بیشتری را به صورت ماهانه، سالانه یا مادام العمر برای pCloud Crypto هزینه کنید که می‌تواند پرونده‌های جداگانه را رمزگذاری کند.

شایان ذکر است که برنامه‌های قیمت گذاری شامل اشتراک‌های مادام‌العمر است. هر طرح با ترافیک بارگیری از راه دور نامحدود همراه است.

.

برنامه Mega

بهترین سرویس‌ های ابری جهان در سال ۲۰۲۱

این برنامه به شما امکان می‌دهد تا از طریق اتصال رمزگذاری شده، پرونده‌ها را بارگذاری کرده و کنترل کلید رمزگذاری خود را حفظ کنید. این برنامه به طور موثر از اسکن محتوای دیگران جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، همگام‌سازی با متن باز و قابل بررسی برای آسیب‌پذیری است، که به این سرویس از قبل ایمن اضافه می‌کند. برای کسانی که به دنبال گزینه‌ای پولی هستند، چهار طبقه از Pro Lite تا Pro I، Pro II و Pro III وجود دارد: تنها تفاوت اصلی در میزان ذخیره سازی و انتقال آن‌ها است.

گفتنی است با کمترین قیمت، ۴۰۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و محدودیت ۱ ترابایتی در ماه وجود دارد، بقیه برنامه‌ها ذخیره‌سازی و انتقال ۲ ترابایتی (Pro I)، ذخیره سازی و انتقال ۸ ترابایتی (Pro II) و ذخیره سازی و انتقال ۱۶ ترابایتی (Pro III) را ارائه می‌دهند.

.

برنامه Box

بهترین سرویس‌ های ابری جهان در سال ۲۰۲۱

این برنامه یک دوره آزمایشی رایگان دو هفته‌ای برای کاربردهای تجاری دارد که شامل گزینه‌های همکاری پیشرفته، فضای ذخیره‌سازی نامحدود و تمرکز ویژه بر امنیت با روش‌های رمزگذاری چندگانه است. ساختار قیمت گذاری Box با ارائه برنامه‌های فردی و تجاری، برای نمونه اول بسیار ساده است: شما بابت حداکثر ۱۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی، با حداکثر اندازه پرونده ۲۵۰ مگابایت ۱۰ دلار در ماه و برای برنامه Personal Pro، با حداکثر ۱۰۰ گیگابایت فضای ذخیره، هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید و حداکثر اندازه پرونده ۵ گیگابایت است.

کاربران تجاری دارای چهار برنامه برای انتخاب هستند، قیمت‌ها (برای اشتراک‌های سالانه) از ۵ دلار در ماه با طرح Starter (امکان همکاری برای ۱۰ کاربر بیشتر) تا ۳۵ دلار در ماه برای طرح Enterprise است. پرداخت‌های ماهانه اشتراک‌های سالانه ۲۵ درصد ارزانتر از اشتراک ماهانه است که در همه برنامه‌های تجاری یکپارچه سازی داخلی برای Microsoft ۳۶۵ و Google Workspace وجود دارد. برنامه Box دسکتاپ Windows و Mac را پوشش می‌دهد، در حالی که کاربران تلفن همراه در اندروید هم می‌تواند از این سرویس استفاده کنند.

.

برنامه Microsoft OneDrive

بهترین سرویس‌ های ابری جهان در سال ۲۰۲۱

پس از معرفی ویندوز ۱۰، راه حل ذخیره‌سازی ابری مایکروسافت مستقیماً در پرونده ادغام شده و دسترسی فوری را برای کاربرانی که می‌خواهند پشتیبان‌گیری آنلاین خود را شروع کنند، فراهم می‌کند. همچنین برنامه‌های اندروید و iOS برای بارگذاری تلفن همراه و همچنین یک برنامه بهبود یافته برای کاربران Mac وجود دارد.

به عنوان یک پلتفرم مایکروسافت، OneDrive از نزدیک با Microsoft 365 همکاری می‌کند. برنامه Photos همچنین می‌تواند با استفاده از OneDrive تصاویر را در همه دستگاه‌های شما همگام سازی کند و می‌توانید پرونده‌های ذخیره شده در هارد دیسک خود را به صورت انتخابی همگام سازی کنید. علاوه بر این، برنامه تلفن همراه دارای ویژگی‌های جالب توجهی مانند اسکن چند صفحه‌ای است که به شما امکان می‌دهد آن‌ها را به صورت یک سند ذخیره کنید، سپس می‌توانید از هر مکانی به هر مکانی دسترسی پیدا کنید.

این برنامه، برنامه‌هایی برای استفاده در منزل و تجاری دارد که چهار مورد است: دو مورد فقط OneDrive است، در حالی که دو مورد دیگر از Microsoft 365 استفاده می‌کنند. قیمت‌ها از برنامه Basic رایگان با ۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی، تا ۹.۹۹ دلار در ماه (۹۹.۹۹ دلار در سال) متغیر است.) برای ۶ ترابایت با طرح Microsoft 365 Family که حداکثر شش نفر را در خود جای می‌دهد (۱ ترابایت برای هر نفر).

.

برنامه iCloud

بهترین سرویس‌ های ابری جهان در سال ۲۰۲۱

درست مثل مایکروسافت، فضای ذخیره‌سازی ابری اپل، سرویس صوتی را ارائه می‌دهد. حتی اگر فضای ذخیره‌سازی رایگان ۵ گیگابایتی به طور کامل از iPhone یا iPad پشتیبان تهیه نکند، اشتراک‌های پولی با قیمت رقابتی ارائه می‌شوند. ویژگی برجسته این است که سرویس به راحتی در سیستم‌عامل‌های اپل در دسترس است. به عنوان مثال، شما می‌توانید هر چیزی را از طریق برنامه Mac Finder، که با iCloud Drive ادغام می‌شود، ذخیره کنید و همچنین اسناد iWork را در تمام دستگاه‌های خود که در iCloud ذخیره می‌شوند، همگام سازی کنید.

اگر کاربر ویندوز یا آیفون هستید، می‌توانید فایل‌ها را با iCloud Drive از طریق سرویس‌گیرنده رسمی همگام سازی کنید و همچنین از وب سایت iCloud برای دسترسی به برنامه‌های iWork استفاده کنید. ۵ گیگابایت iCloud رایگان بیشتر از ۲ گیگابایت است که از Dropbox دریافت می‌کنید، اما به طور قابل‌توجهی کمتر از ۱۵ گیگابایت موجود در Google Drive است.

فضای ذخیره‌سازی اضافی با قیمت‌های مختلف در دسترس است،  ۵۰ گیگابایت با ۹۹ دلار در ماه، ۲۰۰ گیگابایت با قیمت ۲.۹۹ دلار در ماه یا ۲ ترابایت با قیمت ۹.۹۹ دلار در ماه. متأسفانه، هیچ اشتراک طولانی مدتی برای کاربران وجود ندارد.

.

برنامه SpiderOak

بهترین سرویس‌ های ابری جهان در سال ۲۰۲۱

ذخیره‌سازی ابری این برنامه رمزگذاری شده که طبق گفته SpiderOak، قبل از همگام‌سازی انجام می‌شود. شما تنها کسی هستید که می‌داند چه چیزی رمزگذاری و ذخیره می‌شود و همین باعث می‌شود اطلاعات شما کاملاً خصوصی باشد. پشتیبانی بومی این برنامه برای Windows Mac، Linux، Android و iOS وجود دارد. اگرچه برنامه‌های تلفن همراه فقط خواندنی هستند و به شما امکان بارگذاری فایل را نمی‌دهند. SpiderOak One چهار برنامه قیمت گذاری دارد که ارزانترین برنامه ۶ دلار در ماه شامل ۱۵۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی و پشتیبانی از دستگاه‌های نامحدود است. با ۱۱ دلار در ماه، ۴۰۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی و ۲ ترابایت با هزینه ۱۴ دلار در ماه دریافت می‌کنید.

۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر: 17410
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha