ETF‌ها از مالیات معاف هستند

یک کارشناس بازار سرمایه گفت:، چون صندوق‌های ETF مانند سهام قابل معامله هستند، بنابراین از مالیات معاف هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛  فرازنه نادعلی کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که صندوق‌های ETF چه صندوق‌هایی هستند؟ بیان کرد: صندوق سرمایه گذاری ETF نوعی از صندوق‌های سرمایه گذاری است که از دارایی‌های مختلف و متنوع تشکیل شده است، نکته قابل توجه در رابطه با این صندوق‌ها قابلیت خرید و فروش آن‌هاست یعنی  واحدهای این صندوق قابلیت معامله دارند.

وی افزود: در رابطه با مدیریت صندوق باید بگوییم که یک تیم کاملا حرفه ای و تحلیل گر این صندوق‌ها را مدیریت می‌کنند و تحلیل گران صندوق، با توجه به نوع صندوق‌ها و شناخت از بازار سرمایه مجموعه‌ای از سهام، سپرده بانکی،  اوراق مشارکت و سایر اوراق را خریداری می‌کنند، تا بیشترین بازده را کسب کنند.

نادعلی در پاسخ به این پرسش که این صندوق‌ها از نظر مالیاتی به چه صورت هستند؟ گفت: چون این صندوق‌ها مانند سهام قابل معامله هستند،   بنابراین از مالیات معاف بوده اند و تفاوتی که با صندوق‌های سرمایه گذاری دارند این است که در زمان بازار قابلیت معامله دارند و منتظرمحاسبه NAV در پایان روز نیستند که بر اساس NAV بعد از پایان ساعات معاملاتی بازار سهام خرید و فروش شوند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: این صندوق‌ها حتی ممکن است بالاتر از قیمت NAV خود معامله شوند و نکته دیگر نقد شوندگی بالای این صندوق‌هاست.

با سپردن پول خودتان به FET ها از ریسک خود کم کنید

وی افزود: یکی از دلیل‌های تشکیل این صندوق‌ها این است که افرادی که اطلاع ندارند می‌خواهند به صورت غیرمستقیم وارد بازار سرمایه نشوند و ریسک خودشان را کاهش دهند و دانش کافی و زمانی برای تحلیل ندارند، می‌توانند با سپردن پول خودشان، به صندوق‌ها ریسکشان را کاهش دهند.

نادعلی در رابطه انواع صندوق‌های ETF تصریح کرد: انواع صندوق‌های ETF شامل صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، صندوق سهامی، صندوق سرمایه گذاری مختلط و صندوق اختصاصی بازار گردان می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: تفاوت اصلی این صندوق‌ها دراستراتژی دارائی‌ها و پرتفویشان است.

وی افزود: همان طور که از اسم این صندوق‌ها پیداست، باید افراد بر اساس ریسک پذیری، میزان سرمایه و روحیات دست به انتخاب یک نوع از این صندوق‌ها بزنند، تفاوت بعدی که در این صندوق‌ها وجود دارد، در نرخ کارمزد خرید و فروش آن‌هاست، البته تمامی صندوق‌های ETF زیر مجموعه سازمان بورس فعالیت می‌کنند.

نادعلی در پاسخ به این پرسش که چه مزایایی را می‌توان برای صندوق ETF در نظر گرفت؟ تشریح کرد: معافیت مالیاتی، افزایش نقدشونگی، دسترسی آسان به معاملات، خرید و فروش آنلاین و کاهش زمان تسویه از مزایای این صندوق‌هاست.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: چندین نکته در رابطه با صندوق‌ها حائز اهمیت است، در زمان خرید واحدهای صندوق باید شاخص را به دقت نگاه کنیم که در حال اصلاح نباشد، مدت سرمایه گذاری نیز مهم است که باید بلند مدت وارد شویم و مبلغ سرمایه گذاری را در چندین مرحله وارد صندوق کنیم و حتما امید نامه شرکت را مطالعه کنیم.

۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 17391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha