فتــح دوباره قلــه یک میلیون و ۳۰۰ هزار  واحــدی شاخص کــل / شاخـص هـــــم وزن مقـــــــاومت ۴۰۰هزار واحدی را پشت سر گذاشت/ افزایش تقاضا در گروه بانکی + نقشه بازار

در بازار امروز شاهد افزایش تقاضا به خصوص در نمادهای بزرگ بودیم و در همان نیم ساعت ابتدایی شاخص کل تا ۱۰ هزار واحد مثبت را ثبت کرد، همچنین شاخص کل مجددا قله ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را پس گرفت. در میان بزرگان بانکی ها امروز با تقاضای بهتری معامله شدند و همگی سبزپوش بودند

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه ( ۲۱ تیر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۳ هزار و ۴۹ واحد افزایش داشت. در بازار امروز شاهد افزایش تقاضا به خصوص در نمادهای بزرگ بودیم و در همان نیم ساعت ابتدایی شاخص کل تا ۱۰ هزار واحد مثبت را ثبت کرد، همچنین شاخص کل مجددا قله ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را پس گرفت. در میان بزرگان بانکی ها امروز با تقاضای بهتری معامله شدند و همگی سبزپوش بودند، بانک صادرات معاملات خود را در بازه ۴.۵ مثبت به پایان رساند و پارسیان با صف خرید بیش از ۱۵۰ میلیونی به کار خود خاتمه داد.

پالایش ها در ابتدای بازار با رنج مثبت همراه بودند و نمادهای شپنا و شتران تا درصد مثبت دادوستد شدند ولی در نیمه دوم با افزایش عرضه ها این گروه نیز با فشار فروش روبرو شدند. گروه خودرو امروز ضعیف ظاهر شد و اکثر نمادهای گروه متعادل و با برتری عرضه معامله شدند. فولاد، فجر و فگستر صفوف خرید در گروه فلزات بودند  و دو نماد ذوب و فولاد حوالی ۱ درصد مثبت به کار خود پایان دادند.

شاخص هموزن بعد از چند ماه، مقاومت ۴۰۰ هزار واحد را پشت سرگذاشت، در گروه سیمان، قطعی برق که باعث افزایش نرخ سیمان شده است، معاملاتی در دامنه مثبت داشتند و هلدینگ این گروه یعنی سفارس با صف خرید کار خود را آغاز کرد، نماد سصفها نیز که فردا برای مجمع متوقف میشود معاملاتی قوی و رو به بالا را تجربه کرد. گروه رایانه افزایش قابل توجه تقاضا داشتند که میتوان صفوف خرید نمادهای تاپکیش، آپ، مفاخر و مداران را نام برد. در گروه هتل و رستوران دو نماد گدنا و گشان امروز نیز در بازه حداکثری معامله شدند. گروههای دارو و غذایی معاملاتی متعادل و پرعرضه را تجربه کردند. بکهنوج تک نماد سبز گروه برق بود.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به بازگشایی حوالی صفر نماد شپلی اشاره کرد که به صف فروش رسید و همچنین بازگشایی خفولا در بازه ۲۵ درصد قرمز را نام برد.

فتح قله یک میلیون و ۳۰۰ هزار  واحدی شاخص کل 

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۹ هزار و ۷۷ واحد افزایش، به رقم یک میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۳ هزار و ۴۹ واحد صعود کرد و به رقم ۴۰۰ هزار و ۶۴۹ واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۹۱۷ هزار معامله به ارزش ۵۸ هزار و ۷۹۲ میلیارد ریال انجام دادند.

نماد فولاد، کگل، پارسان، فارس، فارس، وغدیر، شپدیس، شتران بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی ولکار، ومدیر، شستا، برکت، فولاد، فملی، شپنا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۶۲ واحد صعود، رقم ۱۸ هزار و ۸۸۱ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۴۷۳ هزار معامله به ارزش حدودی ۲۷۶ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام مارون، کگهر، زاگرس، وملل، شراز، شاوان بیشترین تاثیر مثبت و نماد صبا بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد لطیف، فتوسا، گدنا، فگستر، کرمان، چخزر، رافزا است.

انتهای پیام. /

۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
کد خبر: 17369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha