اپلیکیشنی که ضدآب‌ بودن گوشی شما را بررسی می‌کند + ویدیو

نرم افزار "Water Resistance Tester" به شما امکان می‌دهد مقاومت تلفن خود در برابر آب را آزمایش کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مقاومت در برابر آب در گذشته در گوشی‌های هوشمند ویژگی جالبی بود که معمولاً به دستگاه‌های سونی و تلفن‌های خاص خلاصه می‌شد. دارا بودن این ویژگی توسط گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ که فناوری به شکل قابل توجهی پیشرفت داشته است بسیار مهم و در عین حال آسان است و برای یافتن چنین تلفن‌هایی باید به رتبه بندی IP بر روی گوشی‌های پرچمدار دقت کنید که این مزیت حتی در دستگاه‌های میان رده نیز می‌تواند بسیار شگفت انگیز باشد.

به نقل از androidauthority، و به گفته دکتر تی ال این برنامه به شکل نسبتاً جالبی از فشارسنج تلفن شما درصورت وجود آن برای تشخیص تغییرات در سطح فشار استفاده می‌کند. طبیعتا تمام کاربران دوست دارند تا گوشی مقاومی در برابر هرگونه ضربه و افتادن در درون آب داشته باشند چرا که هزینه زیادی را برای تامین تلفن همراه صرف کرده اند و دلشان نمیخواهد با یک ضربه و یا چند قطره آب وسیله هوشمندشان از کار بیوفتد.

مقاومت گوشی های هوشمند

.

چگونه می‌توانید مطمئن شوید که تلفن شما هنوز در برابر آب مقاوم است؟

خب، این جایی است که برنامه‌ای به نام تست‌کننده مقاومت در برابر آب (Android Police) وارد بازار می‌شود. در ابتدا همه چیز مشکوک به نظر می‌رسد، اما در واقع با بررسی دقیق‌تر، قانونی به نظر می‌رسد. این برنامه، توسط توسعه دهنده Ray W، از فشارسنج تلفن شما برای اندازه گیری سطح فشار استفاده می‌کند.

روند واقعی استفاده از برنامه نیز بسیار ساده است، زیرا ابتدا چند ثانیه خود را کالیبره می‌کند. سپس از شما خواسته می‌شود که دو انگشت شست را در مناطق تعیین شده صفحه فشار دهید. هنگامی که انگشت شست را بر روی نمایشگر تلفن فشار دادید، باید تأیید کنید که مهر و موم‌های ضد آب سالم هستند (اگر تلفن ضد آب دارید) یا پیغامی مبنی بر عدم مقاومت گوشی در برابر آب که باید بیشتر روی صفحه خود فشار دهید.

برنامه

خبرنگار androidauthority این ویژگی را روی دستگاه شخصی اش (میت ۲۰ پرو) امتحان کرد و متوجه شد که تلفن اش دیگر در برابر آب مقاوم نیست. زیرا تلفن او چندین سال پیش به زمین افتاد و بعد از بررسی دید که نمایشگر و قاب کاملاً از هم جدا شده اند؛ بنابراین کاملاً ممکن است که گوشی هوشمند این فرد به اندازه کافی مهر و موم نشده باشد. ما همچنین این مورد را در Google Pixel ۴ و Vivo X۶۰ Pro Plus آزمایش کردیم و به ترتیب مقاومت در برابر آب و کمبود فشار سنج را تأیید کردیم.

گوشی های هوشمند

این برنامه از فروشگاه google Play به صورت رایگان در دسترس کاربران است، اگرچه می‌توانید مقداری پول برای حذف تبلیغات خرج کنید. مسئولان این اپلیکیشن همچنین اعلام کرده اند که ما هنوز هم توصیه می‌کنیم از این برنامه با کمی نمک استفاده کنید، زیرا آخرین چیزی که ما می‌خواهیم این است که کاربران به طور بالقوه احساس امنیت کاذب پیدا کنند.

دنیای فناوری

به هر حال یکی از مواردی که کاربران همواره در خرید گوشی‌های هوشمند به آن دقت می‌کنند بحث مقاومت و ضربه پذیری این وسیله مدرن است که حال باید منتظر ماند و دید این نرم افزار که به زودی بر روی اکثر گوشی‌ها نصب خواهد شد تا چه میزان می‌تواند کاربران را در انتخاب گوشی مقاوم یاری کند.

۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 17366
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha