لیبی اولین محموله نفتی را به شرکت شل می‌فروشد

شرکت شل قرار است در سوم اکتبر یک میلیون بشکه نفت خام در بندر زیتونیه لیبی بارگیری کند.

 به گزارش پایگاه خبری رادار اقتصاد به نقل از اویل پرایس، شرکت بزرگ شل یک نفتکش برای بارگیری نفت خام از یکی از بنادر باز لیبی اجاره کرده است. این اولین محموله نفت خام است که از ژانویه در این بندر بارگیری می‌شود.

 اطلاعات رفینیتیو ایکون نشان می‌دهد نفتکش آمورکس قرار است در سوم اکتبر یک میلیون بشکه نفت خام در بندر زیتونیه لیبی بارگیری کند. سه بندر از بنادر لیبی در بیست و دوم سپتامبر پس از برداشته شدن شرایط اضطراری بازگشایی شدند.

 پایانه‌های نفتی لیبی در حریقه، بریقه و زیتونیه از روز جمعه برای تجارت باز شده‌اند و پذیرای نفتکش‌ها برای انتقال نفت خام هستند. این در حالی است که بزرگ‌ترین بندر و پایانه نفتی لیبی که از بزرگ‌ترین میدان نفتی این کشور صادرات دارد، هنوز هم در شرایط اضطراری به سر می‌برد.

 شرکت ملی نفت لیبی در روز سه‌شنبه شرایط اضطراری در بندر زیتونیه را پس از بهبود وضعیت امنیتی و از سرگیری تولید و صادرات برداشت. دو پایانه نفتی دیگر هم با برقراری امنیت باز شده‌اند و تولید از برخی میادین نفتی خاص و بخشی از صادرات نفت خام از سر گرفته می‌شود.

ژنرال خلیفه حفتر، رئیس ارتش ملی لیبی که سربازانش بنادر نفتی این کشور را در ماه ژانویه بسته بودند، پایان محاصره را در اواخر هفته گذشته اعلام کرد.

بارگیری نفت خام توسط نفتکش شرکت شل در بندر زیتونیه اولین بارگیری نفت در این بندر خواهد بود ولی اولین بارگیری نفت در بنادر لیبی نیست. نفتکش دلتا هلاس یک محموله نفتی برای شرکت یونیپک در بندر حریقه بارگیری کرده است. شرکت یونیپک که بازوی تجاری پالایشگاه سینوپک چین است، یک نفتکش دیگر در بندر حریقه دارد که منتظر بارگیری است.

۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴
کد خبر: 1735
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha