مسئولان بورس تصادفی تصمیم می‌گیرند!

یک پژوهشگر اقتصادی، درباره عملکرد سازمان بورس نوشت: اینکه مسئولان بورس از تمایز گذاشتن میان بخش واقعی و مالی اقتصاد عاجزن در این چند ماهه کاملا عیان شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادنیوز؛ مهدی حق‌باعلی، پژوهشگر اقتصادی، درباره عملکرد سازمان بورس در توییتر نوشت:  ‌عملکرد سازمان بورس هم این میان حقیقتا تاسف بار بوده. ممنوع کردن کدهای حقوقی از فروش، پشت سرش ممنوع کردن بازارگردان ها از فروش (این یکی خیلی حرف داره)، و حالا ممنوع کردن الگوریتمی ها (بدون هیچ مدرک و مستند مشخصی) هیچ کدومش مشکل بنیادی بازار (حباب وحشتناک تا اواسط مرداد) نمیکنه. ‌

بازار به شکل ناباورانه ای گران بوده، باید ارزان میشده، و هم با کاهش قیمت ها و هم با افزایش دلار تا حد زیادی تعدیل شده و احتمالا بعد از قیمت گذاری شدن یکی دو تا ریسک سیاسی، به سطوح ثبات نزدیک هستیم.

اینکه مسئولان بورس (کلا مسئولان اقتصادی) از تمایز گذاشتن میان بخش واقعی و مالی اقتصاد عاجزن در این چند ماهه کاملا عیان شد. متولی بازار ایران توان علمی تست فرضیه ها رو نداره، داره تصادفی تصمیم میگیره و بعد کاملا بی ارتباط تعادل بازار رو به یکی از این حرکات رندوم نسبت خواهد داد.

۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
کد خبر: 1731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha