سهام عدالت گرو بگذارید، وام ۷ میلیونی بگیرید

با توجه به بخش نامه بانک مرکزی، دارندگان سهام عدالت و همه سرپرستان خانوار که حداقل یکی از یارانه‌های نقدی یا معیشتی را دریافت می‌کنند، می‌توانند تا سقف هفت میلیون تومان کارت رفاهی دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  ایسنا، حدود دو هفته قبل، بانک مرکزی شیوه نامه صدور کارت رفاهی را به پنج بانک ملت، ملی، تجارت، صادرات و رفاه کارگران ابلاغ کرده است که طبق آن هر یک از این بانک‌ها باید تا سقف ۲۰۰هزار فقره کارت رفاهی صادر کنند.

بر این اساس، همه اشخاص حقیقی از جمله دارندگان سهام عدالت که تاکنون هیچ میزان از سهام خود را نفروخته‌اند و همه سرپرستان خانوار که حداقل یکی از یارانه‌های نقدی یا معیشتی را دریافت می‌کنند، می‌توانند تا سقف هفت میلیون تومان کارت رفاهی دریافت کنند.

درواقع درصد ارزش روز سهام عدالت (بر اساس اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه) و حساب‌های یارانه نقدی و معیشتی طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و با در نظر گرفتن کسورات مربوط به اقساط وام‌های پرداخت شده قبلی، می تواند به عنوان وثیقه‌های  قابل قبول از مشتری مورد پذیرش قرار گیرد.  

نرخ سود تسهیلات کارت رفاهی ۱۸ درصد و مهلت بازپرداخت آن نیز ۱۸ ماهه است که با احتساب سود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بر مبلغ  هفت میلیونی کارت رفاهی هر یک از دریافت کنندگان این کارت باید ماهانه تقریبا ۴۵۸ هزار تومان بپردازند.

البته مشولان سهام عدالت باید توجه داشته باشند که قبل از تقاضای وام حتما اطلاعات هویتی خود را در سامانه سجام ثبت کنند.

۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 17300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha