شاخص کل ۱۱۳۰۰ واحد عقب نشست/خبری از رنج‌ منفی و صف فروش های سنگین نیست + نقشه بازار

امروز بزرگان و نمادهای شاخص ساز با برتری عرضه روبرو بودند و در نهایت شاخص کل حدود ۱۱ هزار واحد عقب نشینی و افت داشت ، اما دیگر از فشار فروش آنچنانی و هیجان و رنجهای سنگین منفی خبری نیست و نمادها در قیمتهای پایین خریدار دارند که این امر امید به روزهای بهتر در  بازار را افزایش میدهد.

به گزارش گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ امروز شنبه ( ۱۹ تیر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۲۷۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۹۶ واحد کاهش داشت.در حالی امروز به مصاف بازار رفتیم که بزرگان و نمادهای شاخص ساز با برتری عرضه روبرو بودند و در نهایت شاخص کل حدود ۱۱ هزار واحد عقب نشینی و افت داشت ، اما دیگر از فشار فروش آنچنانی و هیجان و رنجهای سنگین منفی خبری نیست و نمادها در قیمت‌های پایین خریدار دارند که این امر امید به روزهای بهتر در  بازار را افزایش میدهد.

پالایشی ها روز پرعرضه ای داشتند و لیدر آنان شپنا در دقایق پایانی بازار با صف فروش کم حجم به معاملات خود خاتمه داد. گروه خودرو که دو نماد بزرگ و تاثیر گذار آن، مجمع پیش رو دارند معاملاتی حوالی بازه ۳ درصد منفی را تجربه کردند. فلزات روز متعادل و نسبتا منفی را تجربه کردند، نماد فگستر در این گروه همچنان با تقاضای خوب همراه است و امروز نیز در دامنه مثبت کامل مورد داد و ستد قرار گرفت. بانکی ها نیز هم چون دیگر بزرگان پرعرضه بودند و در این میان بانک آینده که در چند روز گذشته معاملاتی منفی داشت امروز با اقبال خریداران تا صف خرید پیش رفت.

شاخص هموزن که مثبت و سبز کار خود را آغاز کرد در میانه بازار تغییر رنگ داد و همانند شاخص کل به رنگ قرمز در آمد. با خبر تعیین نرخ شیر ۶۴۰۰ تومانی، گروه دامداری و زراعت بعد از مدتها اصلاح عمیق امروز با تقاضای خوب روبرو بودند و نمادهایی همچون زکوثر، تلیسه، زشریف با صف خرید همراه بودند. در ساعت پایانی بازار و خبر تقاضای سه برابری سیمان در بورس کالا، این گروه با رنج مثبت دسته جمعی به رهبری هلدینگ خود یعنی سفارس روبرو شدند و اکثر نمادهای گروه تا حداکثر قیمت معامله شدند. برقی ها نیز امروز همچون روز معاملاتی گذشته ، یکدست سبز پوش و پرتقاضا بودند و نماد بکهنوج در این گروه تنها به اندازه حجم مبنا دادوستد شد. از جمله بازگشایی های امروز می توان به بازگشایی نماد زاگرس اشاره کرد که با وجود سود تقسیمی بالا ۲۳۰۰ تومانی، بازگشایی قابل قبول در قیمت ۲۱۷۵۰ تومان داشت.

رمپنا تنها نماد اثرگذار مثبت

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۱ هزار و ۳۰۸ واحد کاهش، به رقم یک میلیون و ۲۷۰ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۹۶ واحد نزول کرد و به رقم ۳۹۲ هزار و ۴۸۹ رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۸۲۰ هزار معامله به ارزش ۴۳ هزار و ۹۸۵ میلیارد ریال انجام دادند.

نماد رمپنا بیشترین اثر مثبت و سهام فارس، شستا، فولاد، شپنا، فملی، تاپیکو بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی ولکار، برکت، شپنا، شستا، غکورش، فملی، فولاد از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۵۸ واحد صعود، رقم ۱۸ هزار و ۴۲۶ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۵۰۴ هزار معامله به ارزش حدودی ۲۰۶ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام مارون، دماوند، وهور بیشترین تاثیر مثبت و نماد زاگرس، آریا، هرمز، شگویا بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد لطیف، فتوسا، گدنا، فگستر، کرمان، شصدف، چخزراست.

انتهای پیام. /

۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
کد خبر: 17272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha