جدیدترین خودروی الکتریکی لکسوس رونمایی شد

لکسوس از خودروی الکتریکی جدید خود که قرار است در سال ۲۰۲۲ عرضه شود، پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، لکسوس قول داده است که به عنوان بخشی از یک برنامه سریع و گسترده برق رسانی، یک تجربه رانندگی پویا را در مدل‌های آینده خود ارائه دهد و در سال ۲۰۲۲ با اولین اتومبیل الکتریکی اختصاصی خود، دوره جدید خود را آغاز خواهد کرد.

مارک لوکس جدید ژاپنی EV که با مفهوم LF-Z Electrified پیش نمایش می‌شود، پس از UX ۳۰۰e، دومین مدل خالص الکتریکی آن خواهد بود. همچنین قرار است این اولین Lexus باشد که از معماری e-TNGA جدید که به طور مشترک توسط شرکت مادر Toyota و شریک فنی Subaru توسعه یافته استفاده می‌کند.

بدین ترتیب، دوره جدیدی از طراحی را برای مدل‌های لکسوس آغاز می‌کند و مجموعه‌ای از راه حل‌های جدید فن آوری را آغاز می‌کند، که امیدوار است مارک تجاری، به آن کمک کند تا ردپای فروش خود را به شدت گسترش دهد.

لکسوس ۱۰ مدل جدید هیبریدی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی را تا سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه خواهد کرد که تا آن زمان پیش بینی می‌کند بیش از نیمی از فروش جهانی خودروهای برقی داشته باشد. تکرار جدید و نسل دوم پرفروش‌ترین کراس اوور NX این برند که از اواخر امسال به فروش می‌رسد، نقش اصلی در این استراتژی را بازی خواهد کرد، زیرا انتظار می‌رود پیشرانه جدید PHEV با قدرت ۳۰۲ اسب بخار با ارقام فروش کامل محبوب قبلی مطابقت داشته باشد.

نوع ترکیبی لکسوس EV جدید از نظر اندازه و موقعیت مشابه NX خواهد بود، اما از نظر سبک و عملکرد بسیار متفاوت است. در حالی که SUV با احتراق موجود پلت فرم و پیشرانه خود را با Toyota RAV۴ مشترک دارد، لکسوس الکتریکی ارتباط نزدیکی با نسخه تولید مفهوم جدید bZ۴X تویوتا خواهد داشت.

معماری e-TNGA که برای خط تولید bZ تویوتا استفاده شده است تاکنون برای استفاده در هفت خودروی جدید EV Toyota-badged تا سال ۲۰۲۵ تأیید شده است، اما لکسوس هنوز اعلام نکرده است که از ۱۰ مدل الکتریکی،  چند مورد احتراق به طور کامل قطع می‌شود.

همانطور که توسط مفهوم LF-Z پیش نمایش شده است، اولین اتومبیل اختصاصی لکسوس در مقایسه با SUV‌های موجود خود از جمله UX ۳۰۰e ، ارتفاع کمتری خواهند داشت و یک موضع کاملاً عملکرد گرا را اتخاذ می‌کند. 

طراحی زیبا و بهینه شده آیرودینامیکی این کانسپت اشاره به تأکید مجدد لکسوس بر عملکرد و چابکی پویا دارد، فلسفه ای که توسط معاون رئیس زنجیره ارزش مارک اروپا، پاسکال روچ تقویت شده است. روچ در این خصوص اظهار کرد: رانندگی لکسوس چیزی است که ما همچنان بر آن تأکید خواهیم کرد ، زیرا معتقدیم که برق و لذت رانندگی مغایرتی ندارند.

روچ گفت اشتیاق مدیرعامل تویوتا، آکیو تویودا به مدل های ورزشی ، همانطور که با شهرت روزافزون نام تجاری عملکرد Gazoo Racing نشان داده، بر مدل‌های آینده لکسوس نیز تأثیر خواهد گذاشت.

۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 17231
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha