دارایکم و پالایش یکم در هفته سوم تیر ماه / کاهش ارزش صندوق‌های دولتی با وجود رشد شاخص کل

در هفته گذشته با وجود روند مثبت و صعودی بازار سهام اما صندوق‌های دولتی باز هم با افت و کاهش قیمت همراه شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در هفته گذشته بازار سهام با بازدهی مثبت و با رشد شاخص کل به پایان رسید. در هفته گذشته عمده گروه‌های بازار با روندی متعادل به کار خود پایان دادند. شاخصه مثبت اصلی بازار در روزهای گذشته افزایش ورود نقدینگی از سمت سهامداران حقیقی و رشد نمادهای کوچک بازار بوده است.

در هفته‌ای که گذشت در نمادهای گروه بانکی تعادل نسبی برقرار بود. اما با کاهش نرخ سود بین بانکی گمانه‌های مختلفی وجود داشت که در نمادهای بانکی نمایان شود اما برخلاف تصور همگان، کارشناسان بازار سهام معتقدند تا زمانی که استمرار و ماندگاری در کاهش نرخ سود بین بانکی وجود نداشته باشد تاثیر بسزایی را در این گروه مشاهده نخواهیم کرد.

صندوق دولتی دارایکم هم که در سال ۹۹ با اوج بازار سهام به سهامداران فروخته شد دو سالی است که روند قابل توجه و سودآوری را نداشته است و حالا در هفته سوم تیر ماه ۱۴۰۰ بعد از دو هفته رشد و صعود بازار توقع می‌رفت این صندوق بازدهی قابل قبولی را به سهامدارانش بدهد. در هفته گذشته این صندوق در قیمت ۱۲۴۴۵ هزار تومان آغاز به کار کرد و در مجموع دو روز منفی را در کارنامه خود ثبت کرد و در نهایت هم در قیمت ۱۲۳۴۳ هزار تومان به کار خود پایان داد. در مجموع این صندوق تقریبا سه درصد افت را در هفته سوم تیر ماه ثبت کرد.

صندوق پالایشی یکم هم هفته گذشته تحت تاثیر روند صعودی را داشتند و با افزایش تقاضا نمادهای پالایشی رو به رو شده‌اند. صندوق دولتی پالایش یکم هم هفته گذشته با قیمت ۷۰۴۰ تومان آغاز به کار کرد و در پایان هفته با قیمت ۷۰۲۹ تومان به کار خود پایان داد و در مجموع حدودا ۲٫۵ درصد منفی را ثبت کرد.

انتهای پیام./

۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
کد خبر: 17222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha