ارزش واقعی سهام عدالت چقدر است؟

ارزش واقعی سهام عدالت هنوز با روزهای اوج خود فاصله دارد به طوریکه ارزش واقعی این سهام با ارزش اولیه یک میلیون تومانی در اواخر سال گذشته بیش از ۱۸ میلیون تومان قیمت داشت درحالی که این سهام در پایان معاملات بازار سرمایه در روز چهارشنبه هفته جاری به کمی بیشتر از ۱۴ میلیون تومان رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، پس از آزادسازی سهام عدالت، مشمولان این سهام که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند، می‌توانند با مراجعه به سامانه www.samanese.ir ارزش واقعی سهام و جزئیات دارایی خود را مشاهده کنند.

البته این ارزش یکسان نیست و تحت تاثیر نوسانات بازار افزایشی یا کاهشی می‌شود.

بر این اساس ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه یک میلیون تومانی نیز در روز ۲۰ اسفندماه سال گذشته ۱۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان قیمت داشت. درحالی که قیمت این سهام در ۱۶ تیرماه سال جاری ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود. سهامی که در روزهای نخستین آزادسازی سهام عدالت (اردیبهشت و خرداد سال گذشته) بیش از ۲۰ میلیون تومان قیمت داشت.

هرچند که مشمولان سهام عدالت سال گذشته می‌توانستند ۶۰ درصد سهام خود را بفروشند حدود هشت ماه است که به دلیل شرایط بازار و فشار عرضه، این امکان را ندارند اما ذکر این نکته ضروری است که ارزش واقعی سهام عدالت همسو با نوسانات بازار صعودی و نزولی می‌شود.

۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
کد خبر: 17218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha