پیش‌بینی بورس هفته چهارم تیر / مجامع هفته آینده چه تاثیری روی بورس می‌گذارند؟

کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرد: بازار کف سازی‌های خود را آغاز کرده است و نرخ دلار هم در همین محدوده‌های فعلی به ثبات رسیده است و به نظر می‌رسد روند صعودی کندی را در هفته آینده داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت‌نیوز، در هفته گذشته شاخص کل بورس توانست به بالاترین حد خود نسبت به فروردین ماه سال جاری برسد. در روزهای گذشته تعداد صفوف خرید و فروش در بازار نسبتا متعادل‌تر از گذشته شد و در روز سه‌شنبه خالص خرید حقیقی در بورس به‌تنهایی از رقم ۴۷۲ میلیارد تومان گذشت و جریان ورود نقدینگی از سمت سهامداران حقیقی بازار با قوت بیشتری همچنان ادامه‌ دارد. در چند روز گذشته سیگنال‌های افزایش قیمت دلار توانست تاثیری هر چند کم را بر نمادهای دلار محور بازار بگذارد.

میثم مسلمان زاده، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه درباره روند بازار هفته چهارم تیر ماه گفت: روند ریزشی سابق بازار سرمایه را شاهد نخواهیم بود. در روزهای گذشته نقدینگی جدید وارد شده با بازار سهام بیشتر شده است اما همچنان کم است و کافی نیست و به همین دلیل نقدینگی موجود به صورت چرخشی در گروه‌های مخنلف بازار می‌چرخد.

این کارشناس بازار می‌گوید: به دلیل قرار گرفتن در فصل مجامع نمادهایی که سود تقسیمی خوبی را دارند امکان روند صعودی در آن‌ها بیشتر است به عنوان مثال گروه‌های پتروشیمی و فلزات اساسی از این جمله نمادها هستند. وی افزود: به دلیل قرار گرفتن در فصل مجامع شرکت‌هایی که EPS های تکرار شونده دارند می‌توانند به روند صعودی بازار کمک کنند.

مسلمان‌زاده در بخش دیگری گفت: گروه دارویی به دلیل آنکه در این مدت اصلاحات خوبی را داشتند در هفته آتی می‌توانند رشد مناسبی را داشته باشند. در چند روز گذشته بازار کف سازی‌های خود را آغاز کرده است و نرخ دلار هم در همین محدوده‌های فعلی به ثبات رسیده است و به نظر می‌رسد روند صعودی کندی را در هفته آینده داشته باشیم.

۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
کد خبر: 17217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha