کارمندانی که واکسینه شدند! / جزئیاتی از واکسیناسیون عجیب هلال‌احمر

بعد از واکسیناسیون کارکنان صداوسیما و اعضای ستادهای انتخاباتی حالا دبیر کل جمعیت هلال احمر می‌گوید کارمندان جمعیت هلال احمر نیز واکسینه شدند. این در حالیست که بسیاری از سالمندان هنوز واکسینه نشدند و بسیاری از مردم ناامید از روند واکسیناسیون، برای تزریق واکسن، راهی کشورهای دیگر شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت‌نیوز، بعد از واکسن خارج از نوبت سه هزار نفر از کارکنان سازمان صدا و سیما و اعضای ستادهای انتخاباتی حالا نوبت واکسیناسیون کارمندان هلال احمر شده است! زمزمه‌هایی برای واکسینایسون کارمندان اداری هلال احمر شنیده شده که حالا قوسیان مقدم، دبیر کل جمعیت هلال احمر با تائید این موضوع می‌گوید: «بر اساس مصوبه واکسیناسیون جمعیت هلال احمر صورت گرفته است.»

دبیر کل جمعیت هلال احمر در این مورد به تجارت‌نیوز می‌گوید: «همه کارمندان هلال احمر واکسینه شدند. جمعیت هلال احمر مثل بیمارستان‌هاست. در بیمارستان فقط به پزشکان واکسن تعلق نمی‌گیرد بلکه به نیروهای خدماتی نیز واکسن تعلق می‌گیرد. هلال احمر مجموعه‌ای امدادی است و واکسیناسیون همه نیروهای آن بر اساس مصوبه در حال انجام است.»

این در حالی است که روح‌الله استاک، مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر هم در این مورد به تجارت‌نیوز می‌گوید: «امدادگران و نجاتگران واکسینه شدند اما کارمندان دیگر را در جریان نیستم. خودمان واکسن نداریم و این واکسن‌ها را وزارت بهداشت داده است.»

آغاز واکسینه کارمندان هلال احمر از ازدریبهشت ماه

محمدحسن قوسیان مقدم درباره زمان آغاز واکسیناسیون کارمندان این نهاد می‌گوید: «از اردیبهشت ماه واکسیناسون جمعیت هلال احمر شروع شده است تا واکسینه همه نیروها پله پله انجام شد.» به عبارتی یعنی همان زمانی که واکسیناسیون سالمندان شروع شد. در حالی که واکسیناسیون سالمندان به کندی پیش رفت و هنوز بسیاری از آنها دز دوم را دریافت نکرده و برخی حتی دز اول را نیز تزریق نکردند.

هلال احمر یکی از نهادهایی است که بودجه عمومی می‌گیرد. اواخر اسفند بود که نمایندگان مجلس با در اختیار قرار دادن ۵۰۰ میلیارد تومان به جمعیت هلال احمر در قالب اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای موافقت کردند. جز این جمعیت هلال احمر وابسته به نهضت بین‌المللی صلیب سرخ است که برای واردات واکسن به کشور نیز فعالیت دارد.

پیش‌تر شاهین فتحی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفته بود: «بالغ بر هزار و ۴۰۰ نفر از امدادگران و نجاتگران و ۵۰۰ نفر از کارکنان واکسن کووید۱۹ را دریافت می‌کنند.»

واکسیناسیون خبرنگاران روزنامه وابسته به هلال احمر

اما به جز کارمندان هلال احمر، شنیده شده که خبرنگاران و اعضای روزنامه متعلق به هلال احمر نیز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

یکی از کارکنان این روزنامه گفته که واکسن سینوفارم را تزریق کرده. اما قوسیان مقدم درباره واکسیناسیون اعضای این روزنامه ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت از مسئولان این روزنامه باید بپرسید.

این در حالی است که مدیر مسئول این روزنامه در جواب به خبرنگار تجارت‌نیوز درباره واکسیناسیون اعضای این روزنامه تلفن را قطع کرد!

واکسیناسیون  کرونا در کشور به اندازه‌ای کند پیش می‌رود که بسیاری از مردم از روند واکسیناسیون در کشور ناامید شده‌اند و راهی کشورهای همسایه شدند. برخی اتوبوسی می‌روند و برخی با تاکسی. در حالی که شاید پرداخت هزینه برای آنها نیز سخت باشد اما راه نجاتی از این وضعیت جز رفتن به کشورهای دیگر نمی‌بینند. آنهم وقتی که سهمیه واکسن آنها از این سازمان به آن سازمان می‌رود، از صدا و سیما و نظام مهندسی گرفته تا ستادهای انتخاباتی!

پیش‌تر تجارت‌نیوز در گزارش‌هایی به واکسیناسیون اعضای سازمان نظام مهندسی و خانواده‌های آنها و همچنین کارکنان صدا و سیما پرداخت. بر این اساس سه هزار نفر از کارکنان صدا وسیما خارج از نوبت واکسینه شده بودند.

۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
کد خبر: 17164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha