تولد کودک وحشت‌زده از آتش در آتش‌نشانی تهران + ویدیو

کودکی که در حادثه آتش‌سوزی نسبت به این حادثه دچار ترس شده بود، در یکی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی، جشن تولد گرفت و با آتش‌نشانی دوست شد و ترس خود از آتش را کنار زد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، جشن تولد در آتش‌نشانی از اتفاقات جالب این روزهاست. یک کودک که در حادثه آتش‌سوزی دچار ترس شده بود، در ایستگاه آتش‌نشانی جشن تولد گرفت. گفته می‌شود برپایی جشن تولد برای کودک خردسال با هدف از بین‌بردن ترس وی صورت گرفته است. پدر کودک نسبت به وقایع آتش‌سوزی و جشن تولد در ایستگاه آتش‌نشانی توضیحاتی ارائه می‌دهد.

وقوع حوادث غیرمترقبه و ناگوار همواره با آسیب‌های روانی همراه است. اتفاقاتی مثل آتش‌سوزی، سیل، زلزله و امثالهم می‌تواند با استرس پس از سانحه همراه باشد. این آسیب درمان‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها حساسیت‌زدایی منظم است. با این حال روش‌های روان‌شناسی دیگری نیز در راستای درمان تروماها وجود دارد.

هفته گذشته خودرویی در یکی از خیابان‌های تهران دچار آتش‌سوزی می‌شود. در آن  خودرو، خانواده‌ای همراه با پسر کوچک‌شان حبس شده بودند. متاسفانه کودک به دلیل عدم شناخت، با آتش‌سوزی و آتش‌نشانی دچار ترس زیادی می‌شود.

پس از این اتفاق، خانواده کودک با استفاده از کارتون‌های روان شناسی او را با شغل‌ آتش‌نشانی آشنا می‌کنند و این آگاهی از ترس او می‌کاهد. کودکان به دلیل عدم شناخت از یکسری اتفاقات محیطی ممکن است توان تجزیه و تحلیل حوادث اطرافشان را نداشته باشند، بنابراین یکی از بهترین شیوه‌ها آموزش مهارت‌های ارتباط و شناخت مشاغلی همچون آتش‌نشانی به آنهاست. گفتنی است کادر یکی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی برای این کودک جشن تولد گرفتند و با این کار علاوه بر کاستن از ترس نسبت به آتش‌نشانی، وی را به این حرفه علاقمند هم کردند!

جشن تولد در آتش نشانی

باید توجه داشت که وقوع حوادث غیرمترقبه و ناگوار می‌تواند با آسیب‌های روانی همراه باشد. اتفاقاتی مثل آتش‌سوزی، سیل، زلزله و امثالهم در برخی موارد منجر به استرس پس از سانحه می‌شود. این اختلال، درمان‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها حساسیت‌زدایی منظم است. با این حال روش‌های روان‌شناسی دیگری نیز در راستای درمان این آسیب وجود دارد.

پدر کودک، در توصیف حوادث ایجاد شده و درمان کودک این چنین می‌گوید:

"هفته گذشته خودروی من آتش گرفت و ما در خودرو حبس شده بودیم. از دوستان آتش‌نشانی درخواست کمک کردیم تا به ما کمک کنند. به دلیل تجمع مردم، صدای آژیر و نور قرمز موجود در اطراف پسر کوچک من به دلیل آن که توان ارتباط با شغل آتش‌نشانی را نداشت، ترسیده بود. با این حال از طریق کارتون‌های روان‌شناسی توانستیم وی را با شغل آتش‌نشانی آشنا کنیم و به کمک دوستان آتش‌نشان، موفق شدیم تولد وی را در یکی از مراکز آتش‌نشانی برگزار کنیم.

این تولد بهانه‌ای بود تا بدانیم قهرمانانی که در فیلم‌ها دنبال آن‌ها هستیم و ماسک و شنل دارند، می‌توانند بدون این‌ها کارهای بزرگ و قشنگی انجام دهند. در این مراسم تولد، به پسر کوچک من بسیار خوش گذشت و شب خوبی بود. از آقای فرخ مدیر ایستگاه ۷۱ آتش‌نشانی و سایر عوامل آتش‌نشانی تشکر می‌کنم. هیچ چیزی نمی‌توانست به این زیبایی، قطع ارتباط پسرم با آتش‌نشانی را برگرداند. حس زیبایی که به من و پسرم دادند جای تشکر دارد."

۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
کد خبر: 17162
منبع: پایگاه خبری رکنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha