شاخص کل با رشد ۸۰۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد رسید/  شاخص هم وزن در حالت تعادل/ خبر قطعی برق صنایع رنج منفی به بازار کشید + نقشه بازار

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۸۳۱ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد رسید. بازار در حالی کار خود را آغاز کرد که تحت تاثیر اخبار مربوط به قطع برق صنایع از تاریخ ۱۵ تیر ماه قرار گرفت و با رنج های منفی در لحظات ابتدایی بازار همراه شد  اما با گذشت دقایقی از آغاز بازار تقاضا قوت گرفت و شاهد رنج های مثبت مخصوصا در نمادهای شاخص ساز همچون شستا و فولاد و فملی بودیم.

به گزارش گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه ( ۱۶ تیر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۹۶۰ واحد صعود داشت. بازار در حالی کار خود را آغاز کرد که تحت تاثیر اخبار مربوط به قطع برق صنایع از تاریخ ۱۵ تیر ماه قرار گرفت و با رنج های منفی در لحظات ابتدایی بازار همراه شد  اما با گذشت دقایقی از آغاز بازار تقاضا قوت گرفت و شاهد رنج های مثبت مخصوصا در نمادهای شاخص ساز همچون شستا و فولاد و فملی بودیم و نمادهایی مثل رمپنا که در گشایش نیز با صف خرید همراه بودند و همچنین نماد وغدیر با صف خرید شدن خود تاثیر مثبت بر شاخص گذاشته و شاخص در ساعت ابتدایی بازار ۲۴۰۰ واحد مثبت شد. مجددا در میانه بازار فشار فروش شدت گرفت و اکثریت صنایع بزرگ هم چون فلزی نمادهای فولاد و فملی  و پالایشی نمادهای شتران و شپنا و شبریز و بانکی نمادهای وبملت و وبصادر ، خودرویی نمادهای خساپا و خودرو به رنج های منفی کشیده شدند و نهایتا در دامنه ۱ الی ۳ درصد منفی به کار خود پایان دادند. خزامیا در گروه خودرو و وسینا و سامان در گروه بانکی از مثبت های گروه خود بودند.

در مقابل شاخص کل ، شاهد معاملاتی بهتر و روانتر در شاخص هم وزن بودیم. صنعت ساختمان صنعتی بود که امروز مورد توجه بازار قرار گرفت و اکثر نمادهای این صنعت مثل ثعمرا و ثغرب شاهد رنج مثبت و همچنین نمادهایی مثل ثمسکن و ثاخت شاهد صف خرید بودند. سیمانی ها که با شایعه قطع برق صنعتشان همراه بودند شروعی ضعیف داشتند ولی با گذشت ساعاتی از بازار شاهد معاملات بهتر و قویتری از این گروه بودیم. غذایی ها و لیزینگی ها نیز متعادل معامله می شدند.

گروه زراعت با رنج مثبت همراه شدند ولی نهایتا قدرت عرضه برتری داشت. از بازگشایی های امروز می توان به بازگشایی غاذر با ۳۲% منفی اشاره داشت.

ارزش معاملات بورس به ۵۴ هزار و ۸۴۴ میلیارد ریال رسید

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۸۳۱ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۹۶۰ واحد صعود کرد و به رقم ۳۹۲ هزار و ۵۸۴ رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۶۹۷ هزار معامله به ارزش ۵۴ هزار و ۸۴۴ میلیارد ریال انجام دادند.

نماد فارس، وغدیر، رمپنا، فملی بیشترین اثر مثبت و سهام فولاد، فخوز، شتران بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی ولکار، برکت، فملی، شستا، فولاد، شپنا، نوری از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۶ واحد صعود، رقم ۱۸ هزار و ۳۶۷ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۳۷۰ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۲۷ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام غصینو، مارون، شراز بیشترین تاثیر مثبت و نماد ذوب، شگویا، هرمز، صبا بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فتوسا، گدنا، کرمان، فگستر، چخزر، ثعمرا، شگویا است.

انتهای پیام. /

۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
کد خبر: 17154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha