چرا ۱.۲ میلیون واکسن برکت از بین رفت؟

در حالی که یک مقام سازمان غذا و دارو وعده داده است که تا آخر تیرماه روند واکسیناسیون کرونا به «سرعت نسبی» برسد، یک مقام ستاد اجرایی فرمان امام که واکسن کرونای برکت را تولید می‌کند، می‌گوید ۱.۲ میلیون دُز واکسن برکت «در مرحله پر کردن ویال‌ها» دچار مشکل شده و از چرخه خارج شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد حجت نیکی‌ملکی، رییس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام، ۲۰ روز پیش در توییتر خبر داده بود که نزدیک به ۴ میلیون واکسن دُز کرونای برکت تولید شده است ولی روز گذشته خبر داد که دو میلیون و پنجاه دُز واکسن تولید شده است.

او در توضیح این اعداد متفاوت، بدون ارائه جزییات گفته است که یک میلیون و دویست هزار دُز واکسن در مرحله پر کردن ویال‌ها دچار مشکل شده است.آقای نیکی ملکی همچنین گفته است که ستاد اجرایی امام به ظرفیت تولید ۱.۲ میلیون دُز واکسن در هفته رسیده است که به معنای تولید بیش از ۱۷۰ هزار دُز در روز است.

این اعداد در حالی اعلام می‌شود که حیدر محمدی، مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو، شامگاه یک‌شنبه، ۱۲ تیرماه در یک برنامه تلویزیونی گفته است که اخیرا تنها ۴۰ هزار دُز واکسن برکت تحویل وزارت بهداشت شده و مجموع واکسن‌های برکت دریافت شده تاکنون صرفا ۳۲۰ هزار دُز بوده است.

۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 17151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha