زمان پذیره‌نویسی پنجمین صندوق طلا در بورس کالا اعلام شد

پذیره‌نویسی واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر گواهی سپرده سکه طلای «کهربا» از ۱۹ تیر ماه در بورس کالای ایران آغاز می‌شود و به مدت ۵ روز کاری ادامه می یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر گواهی سپرده سکه طلای کهربا در نظر دارد واحدهای سرمایه گذاری این صندوق را براساس مجوز سازمان بورس از طریق بازار صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله بورس کالای ایران پذیره نویسی کند.

صندوق سرمایه گذاری طلای کهربا از نوع صندوق سرمایه گذاری در گواهی سپرده سکه طلا بوده و موسسان آن، شرکت سبدگردان کاریزما و گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما است.

از دیگر ارکان این صندوق می توان به شرکت سبدگردان کاریزما به عنوان مدیر، موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت سامان پندار به عنوان متولی، صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی اکسیر سودا به عنوان بازارگردان و موسسه حسابرسی رازدار به عنوان حسابرس اشاره کرد.

موضوع فعالیت صندوق، سرمایه گذاری در انواع اوراق بهادار مبتنی بر گواهی سپرده سکه طلا پذیرفته شده در بورس کالای ایران است. همچنین موسسان ۱۰۰ درصد از واحدهای سرمایه گذاری ممتاز صندوق به تعداد یک میلیون واحد را متعهد شده و مابقی واحدهای سرمایه گذاری صندوق به تعداد ۹۹ میلیون واحد به ارزش مبنای هر واحد ۱۰ هزار ریال برای پذیره نویسی و خرید عموم عرضه می شود. به این ترتیب تعداد واحدهای سرمایه گذاری قابل انتشار ۱۰۰ میلیون واحد بوده و ۹۹ میلیون واحد آن با ارزش اسمی هر واحد ۱۰ هزار ریال پذیره نویسی عمومی می شود و هر یک از دارندگان واحدهای سرمایه گذاری به نسبت تعداد واحدهای سرمایه گذاری خود در خالص دارایی های صندوق سهیم اند.

خرید واحدهای ETF نیز مستلزم دریافت کد معاملاتی فعال در سیستم شرکت سپرده گذاری مرکزی بوده و محدودیت حجمی برای هر سفارش خرید در نظر گرفته نشده و حداکثر تعداد اوراق قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقیقی و حداکثر تعداد اوراق قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقوقی نامحدود است.

مدت پذیره نویسی اولیه از روز شنبه ۱۹ تیر ماه  و از طریق کل شبکه کارگزاری های عضو بورس کالای ایران آغاز می شود و تا روز چهارشنبه ۲۳ تیر ماه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، معاملات ثانویه واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله، پس از اتمام پذیره نویسی و ثبت صندوق در بازار صندوق های سرمایه گذاری (قابل معامله) بورس کالای ایران آغاز می شود و دارندگان و متقاضیان خرید می توانند با مراجعه به کارگزاران عضو بورس کالای ایران اقدام به خرید یا فروش این واحدها کنند.  

۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 17144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha