مجری تلویزیون برای چهارمین بار ممنوع‌الفعالیت شد

ممنوع الفعالیتی مقطعی یا درازمدت مجریان در تلویزیون، اتفاق جدیدی نیست؛ اما ماجرا برای مهدی واعظی که این روزها به گفته خودش برای چهارمین بار از آنتن کنار گذاشته شده، کمی متفاوت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا مهدی واعظی، مجری برنامه های ورزشی تلویزیون که به تازگی از اجرا در برنامه «سلام تهران» کنار گذاشته شده است، در گفت و گویی درباره  توبیخ و ممنوع الفعالیتی‌اش می‌گوید: «این اتفاق برای چهارمین بار است که می‌افتد. اما بارها هم اتفاق افتاده که یک یا دو روز، یک یا دو برنامه و یک هفته توبیخ شوم؛ با این حال به شکل بلندمدت، برای چهارمین بار است که این اتفاق می افتد.»

او خاطرنشان می‌کند: «تاکنون اغلب فدراسیون های ورزشی به دلیل نقدهای تندی که در برنامه ها داشته ام از من شکایت کرده اند.»

واعظی درباره علت آخرین ممنوع الفعالیتی اش که بیش از یک ماه از آن می گذرد، چنین اظهار می کند: «به دستور مدیران گروه و مدیر شبکه، یک ماهی است که آنتن ندارم. وزارت ورزش شکایتی را علیه من در رابطه با صحبت هایی که درباره آنها در برنامه داشتم، تنظیم کرده بود. مطالبی را درباره عملکردشان در طول این چند سال، عنوان کردم و این نقد را همیشه داشتم.  پیشتر هم مطالبی را در این خصوص در روزنامه داشتم.»

او درباره لزوم حمایت مدیران تلویزیون از مجریانی که به نوعی سرمایه های رسانه محسوب می شوند، اظهار می کند: «من حدود ۱۹ سال است در صداوسیما رسما کار می کنم و ۱۶ سال هم برنامه زنده داشته ام و این اتفاق جدیدی نیست و دفعه سوم یا چهارمی است که بیکار می شوم و هر دفعه هم به دلیل و علتی این اتفاق می افتد. نه من، بلکه برای همکاران من هم این اتفاق پیش آمده است. اما آن چالشی که با مدیران خودم داشتم این بود که چرا دیواری کوتاه تر از مجری پیدا نمی کنند؟ یک برنامه تهیه کننده دارد، مجری دارد، سردبیر و نویسنده دارد. خروجی اتاق فکر است که از زبان مجری جاری می شود ولی آن چیزی که اتفاق می افتد دامن مجری را می گیرد و صورت مسئله پاک می شود.»

این مجری یادآور می شود: «سازمان صداوسیما زمانی آنقدر قداست و ابهت داشت که مسوولان برای شرکت در برنامه ها نگرانی داشتند؛ چراکه گاهی توانایی برخورد با سوالات و انتقادها را نداشتند. اما با احترام به همه مدیران رده بالایی سازمان، الان دیگر این‌طور نیست. سازمان صداوسیما باید حریمی را برای مجریان و گزارشگرانش قائل باشد.»

واعظی در ادامه با بیان این‌که مدیران تلویزیون، علیرغم زحماتی که می کشند در مواقعی آن‌گونه که باید با صلابت برخورد نمی کنند، در این زمینه هم تصریح می کند: «شما بگویید اصلا منِ مجری مقصر هستم، که من می گویم این‌گونه نیست. نه اینکه از خودم دفاع کنم، از تمام مجریانی که در این سال ها با این رفتارها مواجه شدند، دفاع می کنم؛ از همکارانم. اساس و فلسفه رسانه انتقاد و روشنگری عمومی است. اگر قرار باشد نقد و انتقادی نباشد، شکوفایی هم وجود ندارد. من هم سعی کردم در حیطه کاری خودم این اصل را رعایت کنم و جاهایی هم نوک انتقاد تیزتر بوده که این خاصیت کار ماست. اگر قرار باشد خنثی باشیم، ما هم مثل افراد عادی می شویم. رسانه است که باید به دل خبر برود، نقد کند و درست و نادرست آن را به اندیشه مخاطب واگذار کند.»

این مجری در ادامه با بیان اینکه آستانه تحمل مسوولان پایین است و نقد را برنمی تابند، می گوید: «متاسفانه حمایتی هم که باید از سوی مدیران سازمان صورت بگیرد، کمرنگ شده است. برای اینکه راحت تصمیم بگیرند، می گویند مجری چند وقت برنامه اجرا نکند. این اتفاق زیبنده صداوسیما نیست.»

او درباره وضعیت برنامه «سلام تهران» شبکه پنج و آیتمی که اجرای آن را بر عهده داشت، توضیح می دهد: «برنامه «سلام تهران» در حال حاضر روی آنتن می رود، اما آیتم مربوط به اجرای من حذف شده و جایگزینی ندارد.»

واعظی در پایان ابراز امیدواری می کند که آستانه صبر مسوولان بالاتر بیاید و با یک نقد و حرف و انتقاد، شکایت و شکایت کشی نکنند.

این مجری پیش از این اجرای برنامه های «شب های فوتبالی»، «لیگ یک»، «سلام صبح بخیر»، «ورزش از نگاه دو» و «صبح بخیر ایران» را برعهده داشته است.

۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 17089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha