پرسپولیس در پی نزدیک شدن به پنجمین قهرمانی/ استقلال برای دور نماندن از صدر جدول می‌جنگد

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال امروز در چارچوب مسابقات لیگ برتر به مصاف حریفان خود می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران دیروز با برگزاری یک مسابقه آغاز شد. سایر مسابقات این هفته امروز انجام خواهند شد. رقابت در بالا و پایین جدول بسیار فشرده است و رقابت‌های باقی‌مانده از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

در جدول رقابت‌های لیگ برتر، پرسپولیس با ۵۴ امتیاز صدرنشین است و سپاهان با ۵۲ امتیاز در رده دوم قرار دارد. در انتهای جدول هم ماشین سازی با ۱۱ امتیاز قعرنشین است. سایپا هم با رای کمیته استیناف ۲۲ امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل پایین تر از ذوب آهن در مکان پانزدهم قرار دارد.

ماشین سازی - مس رفسنجان/ سه شنبه ساعت ۱۹

ماشین سازی که هفته‌ها می‌شود رنگ برد را ندیده است، قصد دارد در ورزشگاه شهید قاسم سلیمانی تبریز این طلسم را بشکند. قضاوت این مسابقه بر عهده حسین زیاری است.

ماشین سازی ۴ مسابقه اخیر خود را با شکست پشت سر گذاشته است. آن‌ها در این ۴ مسابقه هیچ گلی هم نزده اند. مس رفسنجان هم در ۵ بازی اخیر خارج از خانه خود موفق به کسب پیروزی نشده است که می‌تواند ماشین سازان را امیدوار کند.

مس هفته گذشته پس از مدت‌ها ناکامی با نتیجه ۲ بر یک از سد فولاد گذشت تا شاگردان ربیعی برد مهمی را کسب کنند. این تیم با ۳۱ امتیاز در رده یازدهم قرار دارد. البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که مس ۱۴ امتیاز در بازی‌های خارج از خانه کسب کرده است که این تیم را در رده هفتم این رتبه بندی در لیگ برتر قرار می‌دهد.

بازی رفت ماشین سازی و مس با برتری یک بر صفر نارنجی پوشان رفسنجانی به پایان رسید. فراز امامعلی تک گل بازی را به ثمر رساند.

گل گهر سیرجان - آلومینیوم اراک/ سه شنبه ساعت ۱۹:۱۵

تیم گل گهر سیرجان که تا هفته‌های گذشته امید زیادی به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا داشت، در حال حاضر با ۳۵ امتیاز در رده هفتم قرار دارد. این تیم طی ۲ هفته اخیر مقابل استقلال و پرسپولیس شکست خورده است تا امیر قلعه نویی تنها به کسب پیروزی مقابل آلومینیوم فکر کند.

آلومینیوم خلاف گل گهر شرایط خوبی دارد و با ۳۷ امتیاز در رده چهارم قرار گرفته است. آن‌ها هفته گذشته استقلال را در یک بازی پرحاشیه متوقف کردند. آلومینیوم از زمانی که علیرضا منصوریان هدایت این تیم را بر عهده گرفته، در لیگ برتر شکست نخورده است.

گل گهر ۳ بازی اخیر خانگی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است. یکی از تغییراتی که احتمالا قلعه نویی در بازی با آلومینیوم ایجاد خواهد کرد، به درون دروازه مربوط می‌شود. علیرضا حقیقی در بازی با پرسپولیس عملکرد جالبی نداشت و به نظر می‌رسد جای خود را به بشاگردی بدهد.

گل گهر و آلومینیوم چند روز دیگر در جام حذفی نیز به مصاف یکدیگر خواهند رفت. کوپال ناظمی بازی لیگ برتری این ۲ تیم را سوت می‌زند.

استقلال - تراکتور/ سه شنبه ساعت ۱۹:۴۵

در یکی از مهمترین بازی‌های هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر، تیم‌های استقلال و تراکتور در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند. استقلال با این که از صدر جدول فاصله گرفته است، اما همچنان روی کاغذ شانس قهرمانی دارد. شاگردان فرهاد مجیدی در حال حاضر با ۴۴ امتیاز در مکان سوم جدول قرار گرفته اند.

در طرف مقابل تراکتور تنها به سهمیه لیگ قهرمانان فکر می‌کند. این تیم در بازی گذشته با هدایت فیروز کریمی از سد ذوب آهن گذشت. تراکتور با ۳۶ امتیاز پنجم است. واسعی قبل از بازی با استقلال به تمرینات تراکتور برگشته است، اما حضور او مقابل آبی پوشان بعید به نظر می‌رسد. حمید بوحمدان جدیدترین بازیکن تراکتور است که به دلیل مصدومیت مقابل استقلال بازی نمی‌کند. البته مصدومیت پیمان بابایی برطرف شده است و این بازیکن پس از ماه‌ها غیبت می‌تواند به میدان برود.

استقلال در ۷ بازی از ۹ دیدار اخیر خود در لیگ برتر موفق به ثبت کلین شیت شده است. آمار استقلال در بازی‌های خانگی خیلی خوب بوده و این تیم در ۱۷ بازی از ۱۹ دیدار اخیر خانگی خود شکست نخورده است. تراکتور هم در ۵ بازی آخر خارج از خانه خود بردی نداشته است.

پیام حیدری بازی استقلال و تراکتور را سوت می‌زند. بازی رفت ۲ تیم با برتری ۳ بر یک استقلال به پایان رسید. شیخ دیاباته در آن مسابقه ۲ گل زد و قایدی دیگر گل آبی‌پوشان را به ثمر رساند.

پیکان - سپاهان/ سه شنبه ساعت ۱۹:۵۰

پیکانی‌ها پس از ۳ امتیازی که کمیته استیناف به حساب آن‌ها واریز کرد، ۳۴ امتیازی شدند و به رده هشتم جدول صعود کردند. این تیم در این فصل با هدایت تارتار نسبتا خوب کار کرده و بعضا تیم‌های بزرگ را نیز اذیت کرده است.

پیکانی‌ها این هفته باید به مصاف سپاهانی بروند که به دنبال کسب قهرمانی است. شاگردان محرم نویدکیا با ۵۲ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند و چشم به لغزش احتمالی پرسپولیس دوخته اند. سپاهان با ۴۳ گل زده صاحب بهترین خط حمله لیگ برتر است. آن‌ها البته در کارهای دفاعی هم خوب بوده و در ۶ بازی از ۸ دیدار آخر خود گلی دریافت نکرده اند.

آمار سپاهان در تقابل رو در رو مقابل پیکان خیلی خوب است. آن‌ها در ۶ بازی قبلی خود برابر پیکان شکست نخورده اند. کار سپاهان در بازی قبل مقابل ماشین سازی گره خورده بود، اما محمدرضا خلعتبری بازیکن باتجربه زردپوشان با ورود به زمین روند بازی را تغییر داد و سپاهان به برتری رسید.

بازی پیکان و سپاهان در تهران برگزار می‌شود و قضاوت آن بر عهده میثم حیدری است. بازی رفت ۲ تیم با برتری ۲ بر یک سپاهان به پایان رسید. شهباززاده و سروش رفیعی برای سپاهان گلزنی کردند.

پدیده - نفت مسجدسلیمان/ سه شنبه ساعت ۲۰:۳۰

در دیگر مسابقه هفته بیست و ششم لیگ برتر، تیم‌های پدیده و نفت مسجدسلیمان در مشهد به مصاف هم می‌روند. روح الله شریفی این مسابقه را سوت می‌زند.

پدیده با مربیگری مهدی رحمتی در بهترین وضعیت خود در لیگ بیستم قرار دارد. این تیم که حاشیه‌های زیادی را در این فصل پشت سر گذاشت؛ ظاهرا به ساحل آرامش رسیده است. پدیده در ۴ بازی آخر خود، گل گهر، تراکتور و سایپا را شکست داده و تنها مقابل استقلال شکست خورده است. شاگردان رحمتی با ۳۴ امتیاز در رده نهم جدول قرار گرفته اند.

نفت مسجدسلیمان هم که محمود فکری را روی نیمکت می‌بیند، هفته گذشته مقابل نفت مسجدسلیمان شکست خورد. بازی‌های نفت در خارج از خانه معمولا مساوی می‌شوند مگر این که خلاف این موضوع ثابت شود. ۵ بازی از ۷ دیدار آخر خارج از خانه نفت در هر ۲ نیمه مساوی شده است. از طرفی پدیده در بازی‌های خانگی سخت شکست می‌خورد. آن‌ها تنها ۲ بار در ۲۱ بازی قبلی خانگی خود شکست خورده اند.

در ۵ تقابل آخر پدیده و نفت مسجدسلیمان سهم هر یک از ۲ تیم ۲ برد بوده و یک دیدار هم مساوی شده است. بازی رفت ۲ تیم با برتری ۳ بر یک نفت به پایان رسید.

نفت آبادان - نساجی مازندران/ سه شنبه ساعت ۲۱

نساجی دیگر تیم مدعی سقوط محسوب می‌شود که با ۲۵ امتیاز در رده سیزدهم قرار گرفته است. آن‌ها این هفته کار سختی مقابل نفت آبادان آماده پیش رو دارند. ساکت الهامی، سرمربی نساجی در اعتراض به اعلام نشدن رای دیدار سایپا و پیکان استعفا کرد که با مخالفت مسئولان نساجی مواجه شد.

نساجی هفته گذشته با یک گل مقابل پیکان شکست خورد. آن‌ها البته قبل از بازی با پیکان در ۳ بازی متوالی به برتری رسیده بودند. با توجه به جدال رو در روی سایپا و ذوب آهن، نساجی در صورت پیروزی مقابل نفت شانس خود را برای ماندن در لیگ برتر افزایش خواهد داد.

کار نساجی مقابل نفت آسان به نظر نمی‌رسد. نفت آبادان ۲ بازی قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است. از طرفی نساجی در ۵ دیدار قبلی خود مقابل صنعت نفت بردی نداشته و ۲ بازی را هم واگذار کرده است. نفت در بازی رفت با تک گل طالب ریکانی از سد نساجی گذشت.

محمدرضا اکبری بازی نفت آبادان و نساجی مازندران را سوت می‌زند.

فولاد - پرسپولیس/ سه شنبه ساعت ۲۱:۳۵

در آخرین و حساس ترین مسابقه هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر، تیم‌های فولاد و پرسپولیس در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم می‌روند. قضاوت این مسابقه بر عهده سیدوحید کاظمی است.

پرسپولیس با ۵۴ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و سرخپوشان پایتخت به دنبال پنجمین قهرمانی متوالی (گلات - GLUT) خود در لیگ برتر هستند. شاگردان یحیی گل محمدی هفته قبل در یک بازی سخت مقابل گل گهر به پیروزی رسیدند. پرسپولیس با ۱۳ گل خورده صاحب بهترین خط دفاع لیگ است. آن‌ها همچنین دومین خط حمله برتر لیگ را هم در اختیار دارند.

در طرف مقابل فولاد جنگ سختی با سایر تیم‌ها برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا دارد. فولاد در حال حاضر با ۳۶ امتیاز رتبه ششم را به خود اختصاص داده است. شاگردان نکونام به راحتی در اهواز شکست نمی‌خورند. فولاد در ۲۲ بازی قبلی خانگی خود شکست ناپذیر بوده است. آخرین شکست خانگی فولاد ‌به هفته دهم لیگ نوزدهم و بازی مقابل پرسپولیس مربوط می‌شود.

در میان مصدومان پرسپولیس سیامک نعمتی تا حدودی شانس بازی را پیدا کرده است، اما حضور وحید امیری و کمال کامیابی نیا مقابل فولاد بعید به نظر می‌رسد. پرسپولیس در بازی رفت با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید.

۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 17070
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha